Nadwozie/jakość

Wysokie nadwozie osadzone na potężnych, 19-calowych kołach robi wrażenie. Trzeba się jednak pogodzić z utrudnieniami przy wsiadaniu i wysiadaniu. Po zajęciu miejsca we wnętrzu pasażerowie mają do dyspozycji dużo miejsca.

Nie dotyczy to bagażnika, który przy normalnym położeniu tylnej kanapy mieści zaledwie 441 l. Na szczęście po złożeniu siedzenia uzyskuje się idealnie płaską powierzchnię, co ułatwia transport długich przedmiotów.

Układ napędowy/osiągi

140-konny diesel dobrze radzi sobie z rozpędzaniem ważącej ponad 2 tony terenówki. Niecałe 15 sekund do "setki" dla samochodu o tej masie to dobry wynik. Na akceptowalnym poziomie są głośność oraz zapotrzebowanie na paliwo.

Układ jezdny/komfort

Tłumienie nierówności poprawne, ale podczas pokonywania wybojów karoseria mocno się kołysze. Nie odczuliśmy za to żadnych niebezpiecznych zachowań podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz przy jeździe na wprost w koleinach.

Duży prześwit oraz krótkie zwisy powodują, że Kia sprawdza się podczas jazdy na bezdrożach. Jak na auto terenowe dobrze spisuje się układ hamulcowy.

Koszty/bezpieczeństwo

Cena jest adekwatna do wyposażenia standardowego. Do pełni szczęścia brakuje tylko możliwości dokupienia ESP oraz kurtyn powietrznych.