Drugorzędne znaczenie ma dla mnie pojemność bagażnika, natomiast dobre wyposażenie samochodu to niezaprzeczalny atut. Minimum, jakie powinien mieć pojazd, to 6 airbagów, ABS, radio z CD i klimatyzacja. Od samochodu oczekuję również łatwej, intuicyjnej obsługi, przyjemnego wykończenia oraz dobrych foteli,które zapewniają wygodę i pewne trzymanie na zakrętach."Marcin dokonał wyboru Golfa, przeprowadzając dokładną analizę kosztów oraz jazdy próbne kilkoma modelami. Jego budżet na samochód był określony przez firmę, dlatego szukał wśród kompaktowych aut. Zadowolony z poprzednio użytkowanego Focusa pierwszej generacji na początku wstąpił do salonu Forda. Focus II nie przypadł mu do gustu, okazał się mało wyrazistym autem. Jakość materiałów, stabilność prowadzenia przy wyższych prędkościach i hamulce nie spełniły stawianych oczekiwań. Także jazdy testowe Oplem Astrą nie przekonały Marcina do jego wyboru. Zawiedziony był mało precyzyjną skrzynią biegów oraz obsługą klimatyzacji i kierunkowskazów. Golfa kupił za to bez wahania. O wyborze zadecydowały dobre osiągi silnika i dopracowany układ jezdny.W kombi nie muszę się martwić oprzestrzeń Sylwia Wrzosek"W samochodzie muszę przede wszystkim czuć się bezpiecznie. Dlatego nie lubię małych pojazdów. Większe auta oferują nie tylko wyższy poziom bezpieczeństwa, ale także łatwiej się je prowadzi. Lepiej hamują, skręcają oraz są bardziej dynamiczne. W samochodzie zwracam uwagę nie tylko na estetykę, ale także wygodę podróżowania. Dobrze, jeśli pojazd ma szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy, wówczas łatwiej zająć mi właściwą pozycję. Mając dwójkę dzieci, wybieram praktyczne kombi."Sylwia nie miała wielkiego wpływu na wybór samochodu. Jej firma zamówiła dla niej Focusa kombi 1.8 TDCi w wersji wyposażeniowej Trend. Bardzo ucieszyła się z praktycznej wersji nadwoziowej. Jeżdżąc na weekendowe wypady, może bez trudu zabrać swoją rodzinę, nie martwiąc się o bagaż. Zadowolona jest także z poziomu oferowanego wyposażenia. Do auta zamówiono opcjonalną klimatyzację (4500 zł) i podgrzewaną przednią szybę (800 zł). Sylwia nigdy wcześniej nie jeździła autem z silnikiem Diesla. Podoba się jej niskie zużycie paliwa i dynamika jednostki. Mniej zadowolona jest z kultury pracy silnika, jego hałaśliwości oraz trudności z ruszaniem. Zwłaszcza w miejskich korkach zdarza się, że diesel potrafi zgasnąć. Nowoczesny samochód z dynamicznym silnikiemWitold Rywczyński"Oprócz dynamicznego silnika zależy mi, by samochód miał przestronne wnętrze oraz duży bagażnik. Dlatego lubię kombi, gdyż zabierając kilku pasażerów w podróż służbową, nie muszę się martwić o przestrzeń na bagaż. W aucie doceniam praktyczne dodatki, takie jak uchwyty na napoje, schowki na drobiazgi czy sterowanie radiem z koła kierownicy. Zależy mi, by samochód dobrze się prowadził oraz był bezpieczny - zarówno pod względem konstrukcji nadwozia, jak i oferowanego wyposażenia."Witold przy zakupie auta musiał kierować się nie tylko ograniczonym budżetem, ale również narzuconym przez firmę wymogiem dokonania wyboru samochodu jednej z trzech marek (Toyota, Ford i Opel). Koniecznie chciał kombi, a spośród kompaktów tych producentów mógł wybierać między Focusem a Astrą. Toyota odpadała, bo w nowej Corolli japońska firma zrezygnowała z odmiany kombi. Witek nie zdecydował się na Focusa II, ponieważ poprzednio jeździł służbowym modelem pierwszej generacji. Nie chodziło o uprzedzenia. Zwyciężyła ciekawość poznania nowej marki oraz chęć odmiany. Zdecydował się na wersję benzynową, z nowoczesnym silnikiem 1.8 140 KM. W Oplu spodobało mu się prowadzenie oraz poziom oferowanego wyposażenia.
Dzięki wam lepiej poznamy samochody
Przekonały mnie mocny silnik i świetne zawieszenieMarcin Ambryszewski"Przejeżdżam rocznie ponad 30 tys. km i oczekuję od auta (poza niezawodnością) dobrych osiągów i pewnego prowadzenia.