Z przodu, tak jak w limuzynie, dominują duże, owalne reflektory oraz charakterystyczna dla marki atrapa chłodnicy. Tył skrywający ogromny bagażnik został bardzo dobrze wkomponowany w całość nadwozia.
Dzięki prawidłowemu dobraniu proporcji bagażnik nie wygląda jak przyklejony do reszty karoserii. Z zewnątrz odmianę Elegance tylko fachowcy rozpoznają po atrapie chłodnicy z czterema listwami oraz po felgach ze stopu lekkiego z 13 otworami.
Drewno, skóra, wygodne fotele
Z gustem wykończone zostało również wnętrze samochodu. Kokpit ozdobiono wstawkami z drewna orzechowego, a w powietrzu czuć zapach skórzanej tapicerki, za którą trzeba zapłacić9,5 tys. złotych. Jak zawsze u Mercedesa deska rozdzielcza została rozplanowana z uwzględnieniem wymogów ergonomii.
Trzeba się przyzwyczaić do dwóch dźwigienek z lewej strony kolumny kierowniczej (górna obsługuje tempomat, a dolna światła drogowe, kierunkowskazyi wycieraczki) oraz dużej ilości przycisków na konsoli środkowej. Wyróżnikiem wersji Elegance są wskaźniki z czarnymi tarczami i chromowanymi obwódkami.
W zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą pomagają regulowane dwupłaszczyznowo kierownica oraz fotel. Dobrą widoczność do tyłu zapewniają duże lusterka. Jedynym mankamentem okazuje się złe umieszczenie prawego, zewnętrznego lusterka, które jest nieco zasłonięte przez słupek.
Komfortową podróż umożliwiają poprawnie wyprofilowane siedzenia.Można też zamówić przednie fotele wielokonturowe (1440 złotych za każdy). Podczas jazdy w lewo prawa część fotela jest podpompowywana, aby bardziej podpierać plecy. Po wyjechaniu na prostą fotel powraca do pierwotnego kształtu.
Nowoczesny, dynamiczny diesel
Wnętrze obszerne, w obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem, także dla wysokich osób. Rekordowo duży jest także bagażnik. Żaden konkurent nie pomieści 690 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się równą powierzchnię ładunkową, a przestrzeń ma wówczas kubaturę niemal 2 tysięcy litrów.
Tylną część auta można wykorzystać do przewozu dzieci. Za 5380 zł można dokupić dwuosobową ławkę umieszczoną tyłem do kierunku jazdy. Mogą na niej podróżować dzieci o wzroście do 140 cm i ważące nie więcej niż 50 kg. Łatwy dostęp do tylnej części auta zapewnia wysoko unoszona szeroka pokrywa.
Pozytywnieoceniamy jednostkę napędową
Wprawdzie po rozruchu zimnego silnika słychać charakterystyczny dla diesli klekot, ale po rozgrzaniu robi się bardzo cichy. Natomiast o osiągach można się wypowiadać w samych superlatywach. Także elastyczność jest zachwycająca.
Wystarczy zaledwie 4,5 sekundy, by zwiększyć szybkość z 60 do 100 km/h, a od 80 do 120 km/h auto przyspiesza w niecałe 6 sekund. Za takie wartości odpowiada potężny moment obrotowy, którego maksymalna wartość 500 Nm uzyskiwana jest już przy 1800 obr./min.
Dzięki takim osiągom nie ma problemu z bezpiecznym wyprzedzaniem. I to wszystko można uzyskać przy rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo. Automatyczna skrzynia biegów działa miękko i bez szarpnięć zmienia przełożenia. Można też używać sekwencyjnego trybu pracy.
Perfekcyjnie zachowuje się układ jezdny
Świetnie tłumi wszystkie nierówności nawierzchni. Za 6060 zł można dokupić pneumatyczne zawieszenie.Pomimo wysokiej masy i dużych rozmiarów Mercedes świetnie prowadzi się po krętych drogach.
W sytuacjach granicznych w utrzymaniu obranego kierunku jazdy pomaga seryjnie instalowany układ ESP. Za bezpieczeństwo odpowiedzialny jest także bardzo skuteczny układ hamulcowy.
Galeria zdjęć
Eleganckie kombi
Eleganckie kombi
Eleganckie kombi
Eleganckie kombi