Civic znowu występuje w dynamicznej wersji trzydrzwiowej. Wabi mniej zasobną klientelę podstawową jednoską napędową 1.4.
Nadwozie/jakość
Honda nie obdarzyła nowego trzydrzwiowego Civica (14,5 cm krótszy i 5,5 cm niższy niż wersja pięciodrzwiowa) oszałamiającym nadwoziem, na widok którego mdlałyby nie tylko kobiety. Jednak auto ma swój styl: pełny profil, duże oczy, wytworne wnętrze.
Przestrzeń w kabinie oraz pojemność bagażnika dorównują wartościom średnim w klasie.Z powodu małej ilość miejsca na nogi na tylnych siedzeniach oraz zamaszystych drzwi mogą cierpieć pasażerowie i sąsiednie pojazdy. Pocieszeniem jest przedni fotel usłużnie odskakujący do przodu, kiedy zajmowane są miejsca na tylnych siedzeniach.
Przyjemność z jazdy/napęd
90 dzielnych koni mechanicznych nie "dodaje skrzydeł", jednak spontaniczność i kultura pracy szesnastozaworowej jednostki nie dają powodów do narzekań. Przyjemne jest krótkie i łatwo wyczuwalne przełączanie biegów. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia łatwość manewrowania podczas parkowania.
Osiągi
Jeśli ktoś cierpi z powodu przegranego wyścigu od świateł do świateł, polecamy silnik 1.6 110 KM (od początku 2002 roku) lub R-Type 200 KM. Wszyscy inni powinni być zadowoleniz przyzwoitego, podczas przyspieszania jednak trochę ospałego, silnika 1.4.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Na szybkich łukach auto ma tendencję do ściągania na zewnątrz. Jest mistrzem "testu łosia" także bez ESP - obciążone okazuje się zwinniejsze niż puste. Jeśli pomimo tego, coś pójdzie nie tak, pomogą cztery poduszki powietrzne, skuteczny ABS z rozdziałem siły hamowania i pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Tylko na środkowym tylnym miejscu brakuje zagłówka. Nienaganna funkcjonalność.
Komfort
Komfortowei bezpieczne zawieszenie, wygodne siedzenia, dobre wyposażenie wersji 1.4i S. Dopłata za klimatyzację 3300 zł.
Koszty
Honda nigdy nie należała do aut tanich. Oferowana u nas wersja 1.4i S kosztuje 50 900 zł.
Podsumowanie
To jest Civic, w którym można się zakochać od pierwszego wejrzenia. Zgrabne kształty, eleganckie wyposażenie, dobry komfort i oszczędny silnik. Wcale nie przeszkadza fakt, że mało sportowe osiągi nie całkiem pasują do dynamicznego wyglądu.
Ocena: 4
Galeria zdjęć
Eleganckie wejście
Eleganckie wejście