Nadwozie/jakość

Linia karoserii najmniejszej Skody nie jest rewolucyjna - jej nadwozie to przykład skromności, ale i praktyczności. Samochód oferuje dużo miejsca, nie ma się jednak czemu dziwić, bowiem Fabia jest rozrośniętym modelem swojej klasy. Tylko bagażnik ma niezbyt wielki.

Częściowo rekompensuje to jego dobra ustawność, niski próg załadunku i punkty mocowania bagażu, choć uchwyty mogłyby być umieszczone niżej. Po założeniu siatki przy gwałtownych manewrach przedmioty wysuwają się spod niej.

Dotychczas nie stwierdziliśmy usterek nadwozia związanych z eksploatacją (trudności z zamykaniem drzwi, skrzypienie deski rozdzielczej, tendencja do zarysowań elementów plastikowych).

Jednak nie obyło się bez problemów. Mieliśmy próbę włamania, która zakończyła się uszkodzeniem zamka i drzwi. Sami również przyczyniliśmy się do zarysowania tylnego zderzaka o hak holowniczy innego pojazdu.

Układ napędowy/osiągi

Trzycylindrowy silnik wykonany w technice czterozaworowej to wystarczające źródło napędu. I choć dane fabryczne mówią co innego (do "setki" 15,9 s), subiektywne odczucia kierujących są pozytywne. Już od niskich prędkości obrotowych silnik żwawo zabiera się do pracy.

Jak na jednostkę trzycylindrową zachowuje się kulturalnie. Do wnętrza nie docierają wibracje, a wysoki poziom hałasu odczuwa się jedynie przy wyższych prędkościach obrotowych.

Silnik HTP jest żwawy, ale do oszczędnych nie należy. Bardzo trudno osiągnąć fabryczne spalanie na trasie poniżej 6 l/100 km. Obsługa skrzyni biegów poprawna. Skoki lewarka są dość krótkie, a z wyborem przełożenia nie ma problemów.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie Fabii to jej mocny punkt. Resorowanie odbywa się bez utraty komfortu, a prowadzenie auta na szybko pokonywanym zakręcie jest neutralne.

Tylko w przypadku pełnego obciążenia ujawnia się tendencja do nadsterowności. Łatwe i pewne prowadzenie to zasługa precyzyjnego układu kierowniczego wyposażonego seryjnie we wspomaganie.

Koszty/bezpieczeństwo

Ponad 42 tys. zł za auto segmentu B z takim wyposażeniem to propozycja godna uwagi. Bezpieczeństwo na wysokim poziomie - 4 gwiazdki w testach Euro-NCAP, seryjnie 4 airbagi i ABS.