Ferrari F458 ma stanowić syntezę stylu, kreatywności, pasji, nowoczesności i elegancji, czyli cech typowych nie tylko dla włoskiej marki, lecz także dla kraju, w którym jest produkowane. Podkreśleniem tego ma być „Italia” w nazwie modelu (oznaczenie F458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika – 4.5 V8).
Za stylistykę dwumiejscowej berlinetty odpowiedzialne jest biuro Pininfariny, które nadało autu niezwykły i pociągający charakter. Uwagę zwracają reflektory z technologią LED, czarny grill z wlotami powietrza, muskularne błotniki, okrągłe tylne światła i trzy umieszczone centralnie chromowane końcówki rur wydechowych. Wiele uwagi poświęcono aerodynamice pojazdu. Specjalne ukształtowanie karoserii, dodatkowe dyfuzory z tyłu oraz spoiler powodują, że podczas jazdy auto „przykleja się” do nawierzchni (przy 200 km/h opływ powietrza wytwarza 140 kg siły dociskowej). Dodatkowe dwa ruchome skrzydła umieszczone za przednim grillem pozwalają zmniejszyć opór powietrza przy większych prędkościach.
Położony centralnie z tyłu 8-cylindrowy silnik to pierwsza konstrukcja Ferrari z wtryskiem bezpośrednim. Jednostka ta rozwija moc 570 KM, osiąganą przy 9000 obr./min (127 KM z 1 l pojemności), i moment 540 Nm przy 6000 obr./min (80 proc. wartości dostępne przy 3250 obr./min). Do przeniesienia napędu na tylną oś wykorzystywana będzie 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa.
Nowe Ferrari F458 może rozpędzać się do 325 km/h i przyspieszać do 100 km/h w 3,4 s. Średnie spalanie wynosi 13,7 l/100 km, a emisja CO2 – 320 g/km. Auto wyposażono w: system kontroli trakcji F1-Trac, dyferencjał o ograniczonym uślizgu oraz węglowo-ceramiczne hamulce, które mają umożliwić zatrzymanie Ferrari ze 100 km/h na dystansie 32,5 m. Do sprzedaży Ferrari F458 trafi pod koniec roku. Prognozowa cena przekroczy 180 tys. euro.