Logo

Ferrari z dieslem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Niewiele jest firm mających w ofercie takie auto jak bohater naszegotestu - o pociągających kształtach, ale stworzone na bazie spokojnego,rodzinnego sedana

Oglądających ten samochód po raz pierwszy czekają jeszcze co najmniej dwie niespodzianki. Pierwszą z nich jest to, co znajduje się pod maską, gdzie zamiast kuszącej drapieżnym tonem na wysokich obrotach jednostki benzynowej mruczy potulny diesel. A druga... Powiemy o niej na końcu!

Nadwozie/jakość

Wnętrze pięknej karoserii jest niestety najsłabszym punktem 406, szczególnie w odmianie Coupé. Za sterami tego Peugeota czujemy się podobnie jak w czterodrzwiowej odmianie auta.

Nawet przesiadając się z rodzinnego 406 kombi, trudno zauważyć istotne zmiany na miejscu kierowcy. Ergonomia jest niezła, tworzywa do zaakceptowania, ale od sportowego coupé trzeba chyba wymagać nieco więcej polotu. Z przodu miejsca sporo, ale tylne fotele polecamy jedynie na bardzo krótkie dystanse.

Układ napędowy/osiągi

133-konny diesel znacznie zmienia charakter tego Peugeota i szybko przyzwyczaja kierowcę do płynnej, spokojnej jazdy. Co wcale nie znaczy, że mało dynamicznej - testowane 406 rozpędziło się do "setki" w 10,6 sekundy, czyli nawet szybciej, niż deklaruje producent.

Prędkość maksymalna to ponad 200 km/h. Taki pomysł na sportowe auto jest dość ciekawy. W czasie jazdy trzeba rzadko redukować biegi. Elastyczność silnika wspaniała.

Jeżeli ktoś nie czuje się jeszcze wystarczająco zachęcony, możemy dodać, że spalanie wyniosło zaledwie 6,9 l/100 km, co jest tym bardziej miłe, że samochód zużywa olej napędowy zamiast droższej benzyny.

Układ jezdny/komfort

W dobie mody na twarde zawieszenia, która panoszy się nawet w klasach popularnych aut, miło wsiąść do tak drapieżnie wyglądającego samochodu, zapewniającego naprawdę komfortową jazdę.

Zawieszenie z wdziękiem tłumi wszelkie nierówności i choć jest twardsze niż w czterodrzwiowych 406, to świetnie radzi sobie z krajowymi drogami. Układ kierowniczy precyzyjny, ale sama kierownica mogłaby być nieco mniejsza i poręczniejsza.

Koszty/bezpieczeństwo

Przyszedł wreszcie czas na wspomnianą na początku drugą niespodziankę - to cena. Można by się spodziewać, że coupé skonstruowane na bazie produkowanego masowo sedana będzie oferowane w przystępnej cenie.

Bogato wyposażone 406 sedan z takim samym silnikiem 2.2 HDI kosztuje około 90 tys. zł. A tymczasem Coupé jest droższe ażo... 50 tys. zł! Dziwne, prawda?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: