Dziś w teście odmiana wysokoprężna 1.9 z silnikiem omocy 150 KM.Nadwozie/jakość. Niektórzy twierdzą, że nowy kompakt Fiata to nadmuchane Grande Punto. Jeszcze inni dopatrują się w nim akcentów stylistycznych znanych z Alfy Romeo. Niewątpliwie jest to piękny samochód, który wymiarami zewnętrznymi odstaje od rywali klasowych. Bravo jest przestronne, choć na rynku istnieje kilku konkurentów oferujących nieznacznie większą przestrzeń we wnętrzu. Fiat za to kładzie na łopatki rywali pod względem pojemności bagażnika. Szkoda tylko, że jego wielkość nie idzie w parze z funkcjonalnością. 400-litrowy bagażnik ma spory próg załadunku, jest głęboki i nie ma seryjnego otwierania dźwigienką z zewnątrz. Układ napędowy/osiągi. 150-konna jednostka, choć to diesel, znakomicie pasuje do sportowego charakteru auta. Zachwyca znakomitą reakcją na gaz już od niskich obrotów. To zasługa wyższego o 50 Nm momentu obrotowego w stosunku do jednostki 120-konnej. Silnik jest elastyczny i w dodatku całkiem oszczędny. Nie najlepiej oceniamy jego kulturę pracy przy maksymalnym obciążeniu. 6-stopniowa skrzynia biegów pracuje miękko, a z wyborem przełożeń nie ma najmniejszych kłopotów.Układ jezdny/komfort. Charakterystyka zawieszenia zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie jest twarde, ale pozostawia wystarczającą rezerwę komfortu. Mniej pochlebne opinie zbiera za to układ kierowniczy. Owszem, jest precyzyjny, ale naszym zdaniem zbyt silnie wspomagany.Koszty/bezpieczeństwo. Nad bezpieczeństwem jazdy czuwa seryjny ESP i 6 poduszek powietrznych. Za dopłatą dostępna jest poduszka kolanowa dla kierowcy. Dobrą ochronę przed skutkami kolizji potwierdzarównież 5-gwiazdkowy wynik w crash-testach EuroNCAP. Fiat oferuje topową wersję Bravo w korzystnej cenie i wyposażeniu. Klienci otrzymują najlepsze na rynku warunki gwarancyjne oraz mają możliwość preferencyjnego zakupu na kredyt: Fiat Bank proponuje 3-letni kredyt bez odsetek.
Fiat Bravo 1.9 Multijet Sport - Powrót do korzeni
Nareszcie miłośnicy włoskiego wzornictwa powinni być zadowoleni. Po niezbyt udanym stylistycznie Stilo Fiat przygotował dla nich prawdziwe arcydzieło - model Bravo.