Nie trzeba wcale kupować dużego auta dostawczego, by mieć wybór kilku wersji nadwoziowych lub możliwość dobrania zabudowy odpowiedniej do prowadzonego biznesu. Wystarczy Fiat Doblo Cargo, który oferuje różne długości i wysokości nadwozia, ponadto dostępna jest też platforma pod zabudowę.
Testowaliśmy wersję przedłużoną Maxi, ale ze standardową wysokością dachu. W takiej konfiguracji mamy przestrzeń ładunkową o długości 2170 mm, szerokości 1518 mm i wysokości 1305 mm. Dostęp do części ładunkowej możliwy jest przez dwuskrzydłowe tylne drzwi (otwierane pod kątem 180°) lub odsuwane,z prawej strony pojazdu. Za drzwi z lewej strony trzeba zapłacić 1170 zł.
Mocowanie towaru jest łatwe dzięki specjalnym uchwytom. Fiat udowadnia, że samochód dostawczy może być ekologiczny. Pod maską pracuje diesel spełniający normę Euro V. W standardzie wersji SX mamy system start-stop, który przyczynia się do niskiego zapotrzebowania na paliwo. W Cargo dynamika nie jest najważniejsza, ale subiektywnie odczuwa się dobre przyspieszenie po mocnym wciśnięciu pedału gazu.