Ostro wzięto się więc do pracy, postawiono na bezpieczeństwo, wyrafinowaną technikę i funkcjonalność. Kompaktowym Stilo Fiat chce wrócić na wyżyny? Nadwozie/jakość. Nadwozie Stilo bez wątpienia należy do nowoczesnych. Potwierdza to zarówno linia karoserii, jak i ilość miejsca wewnątrz auta. Wysoko zakończona tylna część dachu daje sporo przestrzeni nad głowami pasażerów. Także ilość miejsca na nogi pozwala wysokim pasażerom podróżować w wygodnej pozycji. Fiat wykorzystał świetny patent - przesuwaną tylną kanapę. Dzięki temu rozwiązaniu optymalnie możemy wykorzystać przestrzeń pasażerską lub bagażnik. Jakość materiałów we wnętrzu w Stilo to krok milowy Fiata w tej dziedzinie. Mnóstwo schowków, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, znakomite fotele - ergonomia bez zarzutu. Prawie, bo obsługa ciekłokrytalicznego ekranu wymaga nauki.Układ napędowy/osiągi. W dobie rewolucji silników Diesla trudno pokonać francuskich czy niemieckich konkurentów. Fiat do walki z nimi wystawia nowoczesną jednostkę wysokoprężną JTD z Common Railem. I nie ma się czego wstydzić, 115-konny silnik wykazuje sportowe aspiracje. Już od niskich obrotów dynamicznie napędza ważącego ponad 1,3 tony kompaktu. Jest szybki, ale i oszczędny oraz cichy. Idealny na dalekie podróże, zasięg prawie 1000 km. Skrzynia biegów bez zarzutu - pracuje lekko i precyzyjnie.Układ jezdny/komfort. Ze sprężystym zawieszeniem Stilo ma szansę pokonać rywali. Znakomicie daje sobie radę z dziurami w jezdni, nie ujmując komfortu pasażerom. Charakterystykę zawieszenia określić trzeba jako neutralną. Podczas ostrej jazda na torze wyścigowym trudno było nam pozbawić go przyczepności. Opcjonalnie model można doposażyć w ESP.Koszty/bezpieczeństwo. To, co proponują nowoczesne kompakty, Fiat oferuje w wyposażeniu seryjnym i to z nawiązką. W opcji dostępne nawet tylne airbagi. Za wyrafinowaną technikę i dobre wyposażenie Fiat każe sobie jednak sporo płacić. Aututem Stilo jest dwuletnia gwarancja mechaniczna.Ocena: 4
Fiat głodny sukcesu
Fiat po dużym sukcesie rynkowym modelu Punto, jakby przycichł. Ale tak duży koncern nie może pozwolić sobie na stagnację.