Czy "maluch" Fiata z najsłabszym silnikiem i bogatszym wyposażeniem spełnia te warunki? Nadwozie/wnętrzeZ przodu od razu rzuca się w oczy nowy znak firmowy umieszczony między gładkimi szkłami soczewkowych reflektorów. Z tyłu dominują wysokie, pionowe światła. Całość nabrała nieco kanciastej formy w stosunku do poprzednika.Wnętrze to przykład, jak na małej powierzchni uzyskać jak najwięcej miejsca.

Punto dysponuje najprzestronniejszym przedziałem pasażerskim w swojej klasie. Nawet zawodnik Zeptera Śląsk siedzący z przodu nie będzie zanudzać ciągłymi narzekaniami resztę towarzystwa w aucie.

Na tylnych siedzeniach jest już trochę ciaśniej. Komfortowe podróżowanie zapewniają wygodne fotele z długimi siedziskami i dobrym trzymaniem bocznym. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, wszystkie wskaźniki czytelne, a przełączniki łatwo dostępne.

Konstruktorzy wygospodarowali mnóstwo schowków. Wersja ELX z nadwoziem pięciodrzwiowym ma ich aż 26.Silnik/skrzynia biegówZ tą jednostką napędową auto idealnie nadaje się do miasta. Na trasie trochę brakuje mu tchu. Czas rozpędzania do "setki" trwa ponad 16 sekund, a szybkość maksymalna wynosi 155 km/h.

Zaletami silnika są cicha praca przy wszystkich zakresach prędkości i ekonomiczność. W teście samochód zadowolił się średnio sześcioma litrami benzyny bezołowiowej na sto kilometrów. Skrzynia biegów dobrze wybiera poszczególne przełożenia. Układ jezdny/bezpieczeństwoPrecyzyjny układ kierowniczy umożliwia łatwe prowadzenie. Na parkingu pomaga elektryczne wspomaganie Dualdrive. Do całości nie przystają hamulce, których skuteczność jest nieco za niska (prawie 42 metry ze 100 km/h).

Kierowcę chroni seryjna poduszka powietrzna. Airbag dla pasażera i boczne oraz ABS w opcji. Na pochwałę zasługują także bardzo wysokie noty auta podczas testów zderzeniowych. KomfortZawieszenie można określić jako sprężyste. Na wprost samochód pewnie zachowuje obrany kierunek jazdy, a w zakrętach brak jakichkolwiek oznak niebezpiecznych zachowań. Jednocześnie dobrze tłumi drgania, choć z tyłu przy przejeżdżaniu większych nierówności czasami dobija. KosztyPunto ELX jest droższe od podstawowej wersji o pięć i pół tysiąca złotych. Za niecałe 39 tysięcy złotych otrzymujemy przestronny i ekonomiczny samochód z poduszką dla kierowcy i komputerem pokładowym. Za airbag pasażera i boczne trzeba dopłacić po 1100 złotych, ABS kosztuje 2100 złotych. PodsumowanieŁadny samochód za rozsądną cenę. W dodatku ekonomiczny i duży wewnątrz. Szkoda, że ten poprawny wizerunek psują hamulce o niskiej skuteczności.Ocena: 4