Cieszy również dobra elastyczność jednostki napędowej, która pozwala na szybkie zwiększanie szybkości, np. podczas wyprzedzania. Kierowcy, którzy oprócz dobrych osiągów chcieliby mieć bogate wyposażenie w korzystnej cenie, powinni zdecydować się na wersję Trend i zamówić do niej pakiet Gold X kosztujący 8200 zł. Wówczas cena auta wzrasta do 79 300 zł, ale zwiększa się za to komfort i bezpieczeństwo podróży dzięki automatycznej klimatyzacji, podgrzewanej przedniej szybie, wycieraczkom z czujnikiem deszczu oraz bocznym airbagom.
Zaletą pakietu Gold X jest możliwość dopasowania charakteru samochodu do osiągów jednostki napędowej. Testowy Focus miał sportowe zawieszenie. Dzięki niemu samochód jeszcze pewniej pokonuje zakręty zawsze pozostając na obranym kierunku jazdy.
W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo bezpośredni układ kierowniczy, który ma możliwość zmiany charakterystyki pracy. Prowadzący może wybrać jeden z trzech trybów: normalny, sportowy lub komfortowy. W doposażonym samochodzie znalazły się również fotele o sportowym profilu – siedząc na nich, nie musimy się obawiać o to, że plecy będą się nadmiernie wychylać na boki poza oparcie.