Dzięki powiększeniu wymiarów nowy Focus ma obszerne wnętrze - wygodnie podróżuje się zarówno na przednich (sportowo wyprofilowanych) fotelach, jak i na tylnej kanapie. Fotel kierowcy ma regulację pionową, kierownica - czteroramienna - ustawiana jest w dwóch płaszczyznach. Kierowca siedzi wysoko, ma dobrą widoczność do przodu i na boki, znacznie gorzej widzi do tyłu, z powodu mocno pochylonej szyby (warto dodatkowo zamówić czujniki parkowania - 2100 zł). Na pochwałę zasługuje dopracowany układ jezdny. Zawieszenie jest przyjemnie sprężyste, samochód znakomicie trzyma się drogi i jest neutralny na zakrętach. Hamulce skuteczne. Układ kierowniczy precyzyjny, daje kierowcy wyczucie drogi. We wnętrzu zaprojektowano wiele schowków, w tym jeden chłodzony. Bagażnik jest pojemny - 385 l przy normalnym położeniu siedzeń, a po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji aż 1247 l. Mocną stroną testowanego Focusa był silnik 1.8 TDCi Duratorq z wtryskiem paliwa Common Rail, turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek kierownicy i intercoolerem. Jest cichy, dynamiczny i oszczędny w spalaniu (na jednym baku można przejechać w trasie do tysiąca km!).
Ford Focus - Bez ekstrawagancji
Pierwszy Focus (debiut w 1998 roku) miał rewolucyjny design i rewelacyjne zawieszenie. Jego następca (debiutował w 2004 roku) ma łagodniejsze, mniej ekstrawaganckie kształty karoserii, ale zachował znakomite właściwości jezdne (tylne zawieszenie wielowahaczowe).