Jednak nie ma się co łudzić – pojazdy tego typu rzadko zjeżdżają z ubitych traktów, a napęd 4x4 służy pomocą przede wszystkim w trakcie jazdy po śliskiej nawierzchni. Autem perfekcyjnie pokonuje się zakręty, bo sztywne zawieszenie zabezpiecza przed nadmiernymi przechyłami karoserii. Opanowanie pojazdu okazuje się łatwe także dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Pochwały należą się też skutecznym hamulcom. Szkoda, że wnętrze nie jest przestronne, a bagażnik ma tylko 410 l pojemności.W Polsce auto występuje tylko z jednym silnikiem Diesla. Niemal 140-konna jednostka nadaje autu wystarczającą dynamikę, co przekłada się na sprawne zwiększanie szybkości podczas wyprzedzania. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na 4. biegu trwa 7,4 s. Nie potrzeba przy tym zużywać nadmiernych ilości paliwa. Zaletą układu napędowego jest również precyzyjna skrzynia biegów.Dzięki aktualnym promocjom Kugę można kupić w korzystnej cenie. Topowa wersja Titanium kosztuje mniej niż 100 tys. zł, a wyposażenie standardowe okazuje się bogate.