Wprawdzie bagażnik Volkswagena Passata mieści 603 l, ale Opla Vectry 530 l. W Mondeo po złożeniu asymetrycznie dzielonych siedzeń uzyskuje się równą podłogę. W wykorzystaniu możliwości transportowych pomaga wysoka ładowność wynosząca 585 kg. Autem można też holować przyczepy o masie do 1800 kg. Część pasażerską wykończono materiałami dobrej jakości. Kierowca ma przed sobą uporządkowaną deskę rozdzielczą z czytelnymi wskaźnikami. Dobra widoczność to zasługa dużych zewnętrznych lusterek. Podróż odbywa się na wygodnych fotelach, których wysokie boczki dobrze podpierają podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Mocnym punktem okazuje się silnik. Pozwala na dynamiczną jazdę przy niskim spalaniu. Wysoki moment obrotowy uzyskiwany już przy 1800 obr./min zapewnia dobrą elastyczność. Na 4. biegu przyspieszenie 60-100 km/h trwa 5,6 s. Sztywne zawieszenie pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów, ale nie wszystkie wyboje są tłumione.
Ford Mondeo - Diesel kombi na topie
Przestronne nadwozie gwarantuje wysoki komfort jazdy nawet przy komplecie pasażerów, a walizki bez problemu zmieszczą się w pojemnym bagażniku o pojemności 540 l. To dobra wartość w tej klasie.