Jednak tylko w przypadku tego drugiego modelu klienci mogą nabyć odmianę kombi. Testujemy wersję Turnier z 2,5-litrowym motorem.Nadwozie/jakość. Stylistyka nowego Mondeo - określana jako "kinetic design" - znakomicie podkreśla dynamikę kombi. Na szczęście współgra ona z praktycznymi cechami auta. We wnętrzu przestrzeni dla pasażerów i na bagaż jest pod dostatkiem, choć niektórzy rynkowi rywale oferują jej nieco więcej. Zwłaszcza na bagaż, gdzie klasowym rekordzistą jest Passat Variant z większą o 49 l pojemnością kufra. We wnętrzu podobać się będą materiały wysokiej jakości, ciekawa stylistyka deski rozdzielczej oraz poprawna funkcjonalność. Bagażnik po rozłożeniu tylnych foteli ma płaską podłogę i regularne kształty. Auto bez trudu udźwignie prawie 620 kg ładunku i jest w stanie uciągnąć 1,8-tonową przyczepę. Szkoda tylko, że producent nie oferuje seryjnych relingów dachowych.Układ napędowy/osiągi. Wysoka moc silnika rodem ze Szwecji (Volvo) gwarantuje Fordowi świetne osiągi. 2,5-litrowa jednostka dzięki turbodoładowaniu oferuje wysoki moment obrotowy (320 Nm) już przy 1500 obr./min, co w praktyce oznacza bardzo dobrą elastyczność. Niestety, ma wysokie zapotrzebowanie na paliwo. Na szczęście, producent przewidział w Mondeo 70-litrowy zbiornik i zastosował w nim system "easy-fuel" ułatwiający tankowanie, który zastępuje tradycyjny korek. 6-biegowa skrzynia biegów charakteryzuje się łatwą i precyzyjną zmianą przełożeń.Układ jezdny/komfort. Testowane Mondeo nie tylko dynamicznie wygląda i ma imponujące osiągi, ale także świetnie się prowadzi. Jego dopracowane zawieszenie oraz precyzyjny układ kierowniczy pozwalają na szybkie i bezpieczne pokonywanie zakrętów bez utraty komfortu.Koszty/bezpieczeństwo. Prawie 120 tys. zł za kombi klasy średniej to duża kwota. Ale nie ma się czemu dziwić, skoro auto występuje w najbogatszej wersji Titanium X. Z nowości znajdziemy seryjny airbag kolanowy dla kierowcy oraz opcjonalne IVDC (4400 zł), zawierające oprócz ESP i EBA (asystent hamowania) systemy: CDC (układ dynamicznej kontroli tłumienia w zawieszeniu) oraz HLA (ułatwia ruszanie na wzniesieniu).
Ford Mondeo Kombi 2.5T - Ekspresowe kombi
Pierwsza połowa 2007 roku nie obfituje w zbyt wiele debiutów w klasie średniej. Wiosną w sprzedaży pojawiła się klasa C Mercedesa, w czerwcu w salonach - nowe Mondeo.