Wymyślił ich Ford. Fikcyjne imiona mają reprezentować prawdziwą grupę docelową. Każdy nowy model firmy będzie miał przydzieloną taką parę. Także III generacja Mondeo, która trafi do produkcji w styczniu 2007 roku.Dla Jana Kowalskiego, ale nie dla pana XDlaczego Ford zdecydował się spersonalizować życzenia klientów? Ponieważ auta powinny być bardziej związane z emocjami - więcej uczuć dla prawdziwych ludzi zamiast wi'kszego wyposażenia dla anonimowego odbiorcy.To odnosi się przede wszystkim do Mondeo, które w obecnie sprzedawanej wersji jest udanym samochodem, choćraczej nie budzi większych emocji, ponieważ po prostu brakuje mu polotu. Gdy dodamy do tego wygląd karoserii, którą na dobrą sprawę mogłoby mieć auto niemalże dowolnego producenta (wystarczy tylko zmienić emblematy), widać wyraźnie, że Ford musi mieć na uwadze przede wszystkim te punkty. Choć szefowie Forda trzymają się trzech znanych wariantów nadwoziowych, nowe Mondeo będzie bardziej nowatorskie i ma skupiać na sobie większą uwagę niż poprzednik. Modelem podstawowym zostanie 5-drzwiowy hatchback. Auto wygląda bardziej sportowo, oferuje wyraźnie więcej miejsca i przyciąga znacznie szlachetniejszym wnętrzem, które do tego jest bardzo funkcjonalne. Odmiana sedan zostanie zorientowana na szukających komfortu klientów ceniących sobie cichy i oferujący dużo miejsca samochód. Nowe fotele, jeszcze większy bagażnik i przede wszystkim udany design mają sprawić, że dotychczasowi użytkownicy Mondeo nadal będą wybierać ten model, a nowi klienci przekonają się do niego. Bardzo ważną odmianą dla Europy Zachodniej jest kombi. Wewnątrz firmy nosi ono oznaczenie "smart space wagon", czyli w wolnym tłumaczeniu "inteligentny samochód przestrzenny". Obok ponadprzeciętnej wielkości kabinyspecjaliści od marketingu stawiają na składane i w pełni chowane pod podłogą tylne siedzenia, różnorodne pakiety wyposażeniowe, jak również praktyczne dodatki, np. podnoszoną przyciskiem tylną klapą. Aby jednak nie wejść w paradę S-Maxowi i nowemu Galaxy, Mondeo Turnier otrzyma płaską, elegancką linię dachu.Samochód o kryptonimie CD345 jest większy i przestronniejszy niż Mondeo drugiej generacji. Na długości auto zyskało 2 cm, rozstaw osi zwiększono o 8 cm, szerokość o 3 cm. Zmniejszyła się natomiast wysokość - o 3 cm.Zwłaszcza powiększony rozstaw osi ma zaowocować wyraźniejszą swobodą ruchu, a podstawowe wymiary wewnętrzne będą większe niż u konkurencji.ESP i klimatyzacja już w podstawowej wersji Także pod względem wyposażeniowym zapowiadają się nowości. Już w standardzie zobaczymy najprawdopodobniej ESP i klimtyzację. Dla wymagających przygotowywane są pakiety, m.in. Titanium (klasyczny) i Sport. Bardziej odporna na skręcanie karoseria spełnia aktualne przepisy ochrony pieszych podczas kolizji. Poza tym we wnętrzu znajdziemy aktywne zagłówki oraz poduszkę chroniącą kolana kierowcy. Dodatkowo inżynierowie opracowali dla Mondeo III pakiet bezpieczeństwa zawierający radar czuwający nad właściwym odstępem od pojazdu poprzedzającego i asystent hamowania z funkcją awaryjnego użycia. Ważący ponad 1500 kg przedstawiciel klasy średniej będzie produkowany w belgijskim Genk. Paleta silników madość wyraźnie różnić się od obecnie dostępnych wariantów:- 1.6/110 KM, 5-bieg.- 1.6/123 KM, 5-bieg.- 2.0/145 KM, 5-bieg.- 2.3/165 KM, aut.;- 2.5 turbo/220 KM (5 cylindrów), 6-bieg. lub "automat"- 1.8 D/100 KM, 5-bieg.- 1.8 D/125 KM, 6-bieg.- 2.0 D/130 KM, 6-bieg. lub "automat"- 2.0 D/140 KM, 6-bieg.Poza tym w przygotowaniu jest jednostka 1.6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz turbiną o mocy ok. 170 KM (dostępna od początku 2008 roku). Pod maskę trafi także pochodząca ze współpracy z PSA jednostka wysokoprężna 2.2 (170 KM). A co z prestiżowymi silnikami 6-cylindrowymi? Te ze względu na koszty są niestety w odwrocie, a rolę topowej jednostki napędowej przejmie zapożyczony odkoncernowego brata Volvo motor 5-cylindrowy, wyposażony w turbodoładowanie. Jesteśmy ciekawi, jak nowe Mondeo spodoba się Stevenowi i Violi oraz oczywiście prawdziwym klientom. To, że dynamiczne auto z koncernu Forda może odnieść sukces, dowiodły wyniki sprzedaży popularnej na Zachodzie Mazdy 6.