Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Ford Ranger 3.0 TDCI - Pikap niedrogi w zakupie

Ford Ranger 3.0 TDCI - Pikap niedrogi w zakupie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W salonach Forda można już zamawiać Rangera po liftingu. Jednak my testowaliśmy jeszcze model sprzed modernizacji, który wciąż można nabyć w ramach wyprzedaży aut z roku 2008. Dzięki temu samochód ma atrakcyjną cenę jak na pikapa z napędem na wszystkie koła i dobrym wyposażeniem seryjnym.

Ford Ranger 3.0 TDCI - Pikap niedrogi  w zakupie
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Ford Ranger 3.0 TDCI - Pikap niedrogi w zakupie

Bez dopłaty mamy: 4 airbagi, ABS, klimatyzację, radio z CD czy elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka. Cieszy również przestronna z przodu kabina z dobrymi materiałami wykończeniowymi. W wersji Wildtrak siedzenia pokryto skórzaną tapicerką. Szkoda tylko, że z tyłu siedzi się niezbyt wygodnie. Przednie fotele pod tym względem są bez zarzutu.

Duża przestrzeń ładunkowa to kolejna zaleta samochodu. Wyłożono ją wykładziną, a na podłodze nie zabrakło punktów kotwiczenia ładunku. W testowanej wersji w standardzie znalazła się również roleta zakrywająca pakę. Możliwości terenowe pojazdu są przeciętne. Na stałe napędzane są tylne koła, a napęd przednich dołącza się „na sztywno” za pomocą dźwigni. Szkoda tylko, że tę czynność można wykonać jedynie na postoju, a poza tym po wyłączeniu napędu trzeba jeszcze pamiętać o rozłączeniu przednich piast klawiszem.

Podczas jazdy w terenie nie pomogą też parametry nadwozia. Kąt natarcia wynosi 32 stopnie, a zejścia 21 stopni. To przeciętne wartości w porównaniu z konkurentami. Za to na asfalcie docenimy dobrze zestrojone zawieszenie, które tłumi większość wybojów, oraz silnik nadający autu dobrą dynamikę.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków