Nadwozie/jakość

Wersję FR łatwo odróżnić od innych modeli dzięki lakierowanym na srebrno obudowom lusterek.Seryjne, 16-calowe alufelgi oraz tylny spoiler nadają autu rasowy wygląd.

Sportowe atrybuty we wnętrzu stanowią trzyramienna kierownica oraz odpowiednio uformowane fotele, które ściśle przylegają do pleców i zapobiegają nadmiernemu wychylaniu się na zakrętach.

Przestrzeń pasażerska nie oferuje zbyt dużo miejsca. Szczególnie z tyłu wyższym osobom braknie przestrzeni na nogi. W modelu 3-drzwiowym dodatkową trudność stanowi wsiadanie na tylną kanapę.

Jak na tę wielkość auta bagażnik jest przestronny chociaż po złożeniu siedzeń już nie zachwyca pojemnością w stosunku do konkurentów. Przestrzeń ładunkowa Peugeota 206 mieści od 245 do 1130 litrów, a Opla Corsy odpowiednio 260 i 1060 litrów.

Układ napędowy/osiągi

Przy ocenie napędu samochód zbiera pochwały najbardziej wybrednych kierowców. Niewielka masa w połączeniu ze 150-konnym silnikiem czyni z autka pocisk, któremu niewielu uczestników ruchu jest w stanie dorównać podczas startu spod świateł.

Wysoki moment obrotowy uzyskiwany już przy 1950 obr./min zapewnia dobrą elastyczność, a to pozwala na sprawne wyprzedzanie. Dynamiczna jazda okupiona jest znacznym zapotrzebowaniem na paliwo.

Nawet podczas szybkiej jazdy pasażerów nie męczy nadmierny hałas. Skrzynia biegów ma krótkie skoki lewarka, a poszczególne przełożenia włącza się precyzyjnie.

Układ jezdny/komfort

Twarde zawieszenie sprawia, że samochód prowadzi się na krętej drodze jak gokart. Jednak na naszych dziurawych drogach taka charakterystyka układu jezdnego obniża do minimum poziom komfortu. Poprawnie zachowują się odporne na fading hamulce.

Koszty/bezpieczeństwo

Cena Ibizy FR jest wysoka, a wyposażenie seryjne niezbyt bogate. Za 8 tysięcy więcej można już mieć większego Leona FR z silnikiem o mocy 180 KM. Usprawiedliwieniem kosztów zakupu Ibizy FR są świetne osiągi. Wysoko należy ocenić bezpieczeństwo. W teście Euro-NCAP auto uzyskało cztery gwiazdki.