Nadwozie/jakość
Wnętrze Almery, a szczególnie panel zegarów ozdobiony aluminiowymi obwódkami, wygląda ciekawie. Materiały wykończeniowe mają przyjemną fakturę, fotele są dość twarde, ale wystarczająco wygodne i sprawdzają się nie tylko na prostej, lecz także na zakrętach.
Zastrzeżenia można mieć do niewielkich, niewygodnych przycisków firmowego radia, które ma w dodatku przeciętne brzmienie, ale także zalety: nie trzeba za nie dopłacać i jest tak zabudowane, że nie da się go ukraść.
Duży bagażnik ma regularne kształty. Po złożeniu oparć kanapy uzyskujemy niemal płaską podłogę. Jednak dzielone jest tylko oparcie. Siedzisko składa się jedynie w całości.
Układ napędowy/osiągi
Jeżeli ktoś dał się zwieść aluminiowym akcentom kokpitu, po przejechaniu kilku kilometrów wie już na pewno: Almera 1.5 dCi nie jest autem sportowym. Silnik zdecydowanie preferuje delikatne traktowanie, a "przyciśnięty" za mocno, głośno warczy.
Biegi trzeba zmieniać często, ale wchodzą precyzyjnie i bez oporów. Wszystko to razem mogłoby nawet być powodem do narzekań, gdyby nie bardzo niskie zapotrzebowanie na paliwo.
Jeżeli nawet obiecywane przez producenta średnie spalanie na poziomie 5 l na 100 km jest trudne do osiągnięcia, to i tak wynik rzędu 6 l paliwa na "setkę" można uznać za dobry.
Układ jezdny/komfort
Sztywno zestrojone zawieszenie sprzyja szybkiej jeździe po zakrętach. Cierpi na tym jednak komfort podróżowania. Szczególnie na częstych poprzecznych nierównościach odczuwa się, jak samochód podskakuje. Problemu nie stanowi natomiast zmiana pasa ruchu na podłużnych wybojach. Zastrzeżeń nie mieliśmy do precyzji układu kierowniczego.
Koszty/bezpieczeństwo
Do wyboru mamy dwie wersje wyposażeniowe: tańszą Visię+ oraz droższą Accentę. Właściwie już Visii+ niewiele brakuje. Mamy tu klimatyzację manualną, cztery poduszki powietrzne, ABSz asystentem awaryjnego hamowania, obrotomierz, radio, zderzaki malowane na kolor nadwozia, centralny zamek.
Brakuje ESP i nie można go dokupić, nawet w opcji nie ma kurtyn powietrznych. Plus za trzy 3-punktowe pasy bezpieczeństywa z tyłu oraz komplet zagłówków. Dzięki zastosowanym zabezpieczeniom podczas testów zderzeniowych Euro-NCAP Almera uzyskała wysoką notę czterech gwiazdek w pięciostopniowej skali.