Nadwozie Fiata wygląda przysadziście
Jest zresztą o 26 cm dłuższe od i tak już potężnego Stilo w wersji hatchback. W bagażniku mieści się 510 l, a po złożeniu tylnych siedzeń maksymalnie 1480 litrów.Stilo może się poszczycić talentem w zakresie funkcjonalności części ładunkowej.
Na tylnej klapie znajduje się ogromny uchwyt z elektrycznym przyciskiem do otwierania, krawędź przestrzeni ładunkowej leży wyjątkowo nisko na wysokości 51 centymetrów, podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska i nie ma wnęk kół.
Za kilka przydatnych drobiazgów trzeba jednak dopłacić. Oddzielnie otwierana szyba klapy tylnej kosztuje 800 złotych, pomimo to jest godna polecenia. Dzięki niej można wrzucić do bagażnika np. torbę sportową bez konieczności podnoszenia całej pokrywy.
W standardzie wersji Dynamic znalazł się przesuwany tylny rząd siedzeń z regulacją pochylenia oparcia
Kanapa jest oczywiście dzielona, a obie części przesuwają się oddzielnie. Funkcjonalność auta można dodatkowo podnieść, kupując za 350 złotych składane w stolik siedzenie pasażera z przodu, co akurat jest użyteczne, ale przesuwana kanapa tylna niekoniecznie.
Przy takim rozwiązaniu można złożyć oparcie tylne, ale już nie siedzisko. Jest to trochę niepraktyczne, ponieważ powstaje kłopotliwy, wysoki "schodek" w podłodze bagażnika.Przedział ładunkowy w Peugeocie połyka od 503 do 1675 litrów. Seryjnie dzielone jest oparcie oraz siedzisko kanapy tylnej.
Po złożeniu jej powstaje wprawdzie płaska podłoga, ale siedzenia kierowcy i pasażera przedniego muszą być przesunięte tak daleko do przodu, że w aucie nie ma już miejsc siedzących dla Europejczyków średniego wzrostu.
Przestrzeni jest dość dopiero po zdemontowaniu poduszek siedzeń tylnych. Będzie to stosunkowo proste, jednak co zrobić ze sporymi objętościowo siedziskami? Z powrotem do domu? A może wrzucić do bagażnika, zmniejszając jego objętość?A więc z talentami transportowymi Multi Wagona i Breaka wcale nie jest tak dobrze.
Nie pomogą tu nawet ich obiecująco brzmiące nazwy
Jednak Stilo i 307 mają oczywiście wyjątkowe walory - na przykład ponadprzeciętną przestrzeń dla pasażerów. Z przodu i z tyłu można swobodnie odetchnąć. Szczególnie na tylnych siedzeniach Fiata ze względu na przestrzeń ma się wrażenie jak podczas podróży vanem.
Wnętrze Fiata jest wykończone mniej przyjemnie niż "francuza": sprawiające nieciekawe wrażenie chropowate tworzywa sztuczne, przełączniki podgrzewania siedzeń niedorzecznie schowane, elementy niedokładnie spasowane, dziwnie powykrzywiane oparcia siedzeń.
W porównaniu z Fiatem Peugeot jest lepiej dopracowany, nawet jeżeli coś głośno trzeszczało w obudowie zegarów. Wykończenie "307" ma urok i smak, przyjemnie pokryte siedzenia nadają się na dłuższe trasy.
Także 2-litrowy silnik HDi o mocy 107 KM jest najlepszego gatunku. Pracuje miękko, niezwykle cicho, a przede wszystkim zachwyca znakomitą elastycznością. 1,9-litrowy 115-konny motor Fiata ma o kilka koni więcej i dzięki nim żwawiej zrywa się do biegu.
Szybciej reaguje na gaz, kręci ostrzej.Jednak jest głośniejszy od HDi, szczególnie donośnie warkocze na niskich obrotach.
Testowane auta nie potrzebują wiele paliwa
Fiat średnio 6,7, a Peugeot 7,2 litra na 100 km. Obydwie wartości należy uznać za dobre.Bardziej różnią się zawieszenia obu aut. Sprężyście zawieszony Fiat w większym stopniu niż Peugeot dba o komfort pasażerów.
Zawieszenie "307" jest twardsze, sztywniej zestrojone i hałaśliwe. Za to dzięki precyzyjnemu i dobrze wyczuwalnemu układowi kierowniczemu prowadzi się łatwo.Układ kierowniczy Stilo jest trudno wyczuwalny, dlatego autem jeździ się gorzej niż francuskim konkurentem.
Po informacjach o kryzysie w firmie Fiat mamy w końcu dobrą wiadomość z Turynu - Fiat Stilo Multi Wagon. Okazały, pojemny, z wieloma dobrymi pomysłami.
Pozytywne wrażenie sprawia również pełen temperamentu diesel. Jednak 410 kilogramów ładowności w kombi to za mało! A poza tym, skąd tak dziwnie powykrzywiane przednie siedzenia?
Peugeot 307 jest lepiej dopracowany
Chociaż jego występ jako kombi może nie całkiem przekonuje. Zastrzeżenia może budzić hałaśliwe zawieszenie - jednak samochód ma dużo wdzięku i świetną wysokoprężną jednostkę napędową. Niestety nie da się porównać tych aut pod względem kosztów.
Peugeot 307 w wersji kombi występuje w Polsce tylko z silnikami wysokoprężnymi o mocy 70 lub 90 KM.Z takim silnikiem, jaki był w testowanym modelu, można u nas kupić siedmioosobową wersję SW. Stilo testowaliśmy w najbogatszej wersji. Multi Wagon z tym silnikiem dostępny jest także w wersji Active za 67 500 złotych.
Galeria zdjęć
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi
Funkcjonalne kombi