Logo

Gran Turismo

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Testowany skuter z silnikiem 180 ccm jest jedyną wersją X9 dostępną u polskiego importera.Nadwozie/jakość. Dzięki temu, że nadwozie ma służyć również większym silnikom, skuter jest bardzo duży jak na swoją pojemność. Stylistyka łączy dynamikę i elegancję obowiązującą w "klasie wyższej". Miejsca dla dwóch osób jest bardzo dużo. Kierowca siedzi znacznie niżej niż pasażer, dzięki czemu zyskuje oparcie poprawiające komfort jazdy. Schowek pod kanapą jest obszerny, ale nieforemny. Również przy kierownicy znajduje się kilka praktycznych schowków.Układ napędowy/osiągi. Nieco przerośnięte nadwozie i tylko 180 ccm. Jednak 18--konny czterosuwowy silnik radzi sobie nadzwyczaj dobrze. Do 80 km/h przyspiesza w sposób imponujący, później dynamika nieco spada, ale i tak osiągnięcie 126 km/h nie trwa długo. Takie wyniki pozwalają bez kompleksów uczestniczyć w ruchu ulicznym, również poza miastem. Zaletą jest niezwykle cicha praca silnika chłodzonego cieczą. Obsługa automatycznego układu przeniesienia napędu wymaga, jak przystało na skuter, jedynie operowania manetką gazu. Układ jezdny/komfort. Komfort jazdy jest bardzo wysoki. Poważny wkład w to mają 14--calowe koła i miękkie zawieszenie. Dzięki temu Piaggio dobrze radzi sobie z nierównościami jezdni. Rozstaw osi i gabaryty sprawiają, że poręczność jest nieco mniejsza niż "pięćdziesiątek", ale zyskuje na tym stabilność. Na wysoki komfort jazdy wpływa również obszerna przednia osłona i niezwykle wygodna kanapa.Koszty/bezpieczeństwo. Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają skuteczne hamulce i dobra widoczność w lusterkach. Ponad 17 tys. zł to konkurencyjna cena za tak komfortowy skuter.Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu