Takie dziedziny jak: "nadwozie/komfort" i "koszty" oceniane były przez nas w drugiej części porównania. Trzeba zaznaczyć, że obie części były niezależne. Ponieważ niektórzy Czytelnicy źle nas zrozumieli i w drugiej części porównania ocenę końcową przyjęli jako podsumowanie całego porównania, przedstawiamy podsumowanie obu części wraz z końcową kwalifikacją miejsc. Ocena końcowa jest sumą poszczególnych punktów procentowych zdobytych w ocenach końcowych I i II części porównania i podzielona przez dwa. Przykładowo: Toyota Yaris w pierwszej części zdobyła 101 procent w stosunku do (100 procent) wzorca, jakim jest Skoda Fabia, w drugiej zaś 95 procent. W ocenie końcowej testu auto otrzymało więc 98 procent. Przy podsumowaniu przeprowadziliśmy także korektę oceny wyposażenia Forda Fiesty, gdyż w II części porównania podaliśmy niewłaściwe, niepełne dane. Uwzględniając aktualne wyposażenie, dokonaliśmy zmiany w podrozdziale "koszty", przez co Fiesta zyskała dodatkowe 3 proc., zdobywając tym samym w ocenie końcowej 95 proc. i wspólnie z Toyotą Yaris, Oplem Corsą i Peugotem 206 zajęła 7 miejsce w II części porównania. Trzeba przyznać, że wybór lidera wśród testowanej dziesiątki aut był trudny. Wszystkie reprezentują wysoki poziom techniczny, zbliżone parametry silników, układów jezdnych i nadwozi. Stąd tak nieduże różnice pomiedzy pierwszą a końcową pozycją (zaledwie 5 procent) oraz częste zajmowanie miejsca ex aequo.