Wygląd/jakość
Motocykl ten zawsze wyróżniała agresywna linia i pod tym względem nic się nie zmieniło. Dokonano znacznych zmian kształtu owiewek mających na celu poprawę własności aerodynamicznych. Zmieniony kształt reflektora nawiązuje teraz do innych sportowych modeli firmy.
Embrionalna pozycja kierowcy nie pozostawia żadnych złudzeń dotyczących przeznaczenia pojazdu, cel jest tylko jeden: ścigać się. Zestaw wskaźników na pierwszy rzut oka wygląda również spartańsko, ale dostarcza wszystkie niezbędne informacje.
Układ napędowy
Pod osłonami z tworzyw sztucznych kryje się szesnastozaworowa rzędowa czwórka zasilana wtryskiem o niesamowitej wydajności. Z pojemności 929 ccm konstruktorzy uzyskali aż 152 KM. W osiągnięciu takiej mocy pomaga systemH-VIX sterujący przepustowością układu dolotowego i wylotowego w zależności od prędkości obrotowej.
Oprócz zwiększenia mocy wpływa on na poprawienie wartości momentu przy niskich obrotach przez wytwarzanie odpowiedniego przeciwciśnienia w układzie wylotowym. Przekazanie napędu na koła odbywa się poprzez sześciostopniową skrzynię biegów i przekładnię łańcuchową.
Układ jezdny
Podwozie o twardej charakterystyce jest w całości podporządkowane sportowej jeździe. Z przodu zastosowano zawieszenie uspid-down o regulowanej sztywności, a tylne koło prowadzi masywny dwuramienny wahacz współpracujący z centralnym elementem resorująco-tłumiącym. Przednie tarcze hamulcowe mają imponującą średnicę 330 mm.
Wrażenia z jazdy/osiągi
Nazwa Fireblade (Ognisty Miecz) okazuje się nie być bezpodstawna. Motocykl robi piorunujące wrażenie. Silnik doskonale reaguje na dodanie gazu i na krótszych biegach błyskawicznie osiąga czerwone pole zaczynające się przy 11 500 obr./min. 100 km/h osiąga już na pierwszym biegu i trwa to zaledwie 3,0 s.
Jeszcze dwa biegi i na prędkościomierzu chwilę później pokazuje się 200 km/h. Szaleństwo! W tyle za osiągami nie pozostają własności jezdne.
Motocykl w sposób mistrzowski pokonuje łuki, a przy dużych prędkościach jest bardzo stabilny.Na podkreślenie zasługuje skuteczność hamulców, którą można uznać za doskonałą.
Cena
51 900 to sporo, ale nie więcej niż trzeba zapłacić u konkurencji.
Podsumowanie
Motocykl ten oferuje doskonałe własności jezdne i osiągi, ale również wymaga dużych umiejętności.
Ocena: 5
Galeria zdjęć
Honda CBR 900 RR Fireblade - Nie dla nowicjuszy