Logo
TestyTesty nowych samochodówHonda Civic hybrid - Gdyby nie wysoka cena...

Honda Civic hybrid - Gdyby nie wysoka cena...

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W normalnym aucie energia włożona w rozpędzanie zostaje podczas hamowania zamieniona na ciepło rozgrzewające tarcze hamulcowe. Zamiast tracić w ten sposób energię, można zaprzęgnąć do pracy generator energii elektrycznej, który włączy się, gdy naciśniemy na hamulec.

Honda Civic hybrid - Gdyby nie wysoka cena...
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Honda Civic hybrid - Gdyby nie wysoka cena...

Tak właśnie jest w hybrydowym Civicu. Sposób, w jaki to auto hamuje, może wprawić w osłupienie niejednego kierowcę: Honda zwalnia niezwykle płynnie i delikatnie, bez szarpnięć i drgań. Podczas przyspieszania generator zamienia się w silnik elektryczny. Ma wtedy skomne 20 KM, ale ważniejsze jest 103 Nm momentu obrotowego, których dostarcza przy zaledwie 1160 obrotach na minutę.

Silniki elektryczny i spalinowy są ze sobą zblokowane i obracają się z tą samą prędkością. Auto ma solidnego kopa podczas ruszania, ale szybko traci wigor. Gdy mocniej naciśniemy na gaz, motor z wrzaskiem wkręca się na bardzo wysokie obroty. Plusy za komfort i płynność jazdy. Trója za dynamikę i dwója za cenę.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: