Znakomicie spełni wymagania przestrzenne dużego kombi, ale ponadto dzięki napędowi 4x4 może zostać wykorzystane do szukania przygód w trudnym terenie. Jego wielofunkcyjność to także przydatność do przemieszczania się w iście sportowym stylu.
Tak więc jeśli w sobotę wieczorem znudzi nam się pobyt w Bieszczadach, wystarczy szybko spakować manatki i rodzinkę do Hondy, a dzięki silnikowi o mocy 147 KM drugi dzień weekendu możemy spędzić nad Bałtykiem
Chociaż auto nie jest już pierwszej młodości (debiut 1995 rok), jego design wydaje się być nowoczesny. Pięciodrzwiowe nadwozie CR-V zbudowane jest na płycie podłogowej modelu Civic. I w istocie auto robi bardziej wrażenie dużego kombi zawieszonego wysoko (prześwit 20,5 cm) niż potężnego, masywnego samochodu terenowego.
We wnętrzu sporo przestrzeni znajdą pasażerowie zarówno przednich, jak i tylnych foteli. Na tylnej kanapie jest na tyle miejsca, że bez obaw mogą wybrać się w dłuższą trasę trzy dorosłe osoby. Niestety, jednak ilość bagażu na weekendowe wypady lub na wakacje trzeba będzie mocno ograniczać, bowiem bagażnik oferuje jedynie 374 l przestrzeni.
Na ratunek może przyjść bagażnik dachowy lub uchwyt na rowery, które można przymocować do relingów dachowych. W terenowej Hondzie dostęp do bagażnika możliwy jest w dwojaki sposób: przez uniesienie do góry tylnej szyby lub też otworzenie na bok drzwi bagażnika.
Takie rozwiązanie pozwala w łatwy sposób na wrzucenie drobnych przedmiotów do bagażnika.
Z ciekawych rozwiązań, szczególnie przydatnych na wakacjach, znajdziemy w bagażniku CR-V składany stolik turystyczny, który bez demontażu tworzy podłogę bagażnika
Zawieszenie bulwarowej (bo tak należy nazwać ten model) Hondy może dostarczyć wielu pozytywnych wrażeń. Jego charakterystyka jest tak poprowadzona, że zapewnia wysoki komfort jazdy, a jednocześnie doskonale tłumi nierówności nawierzchni.
Pomimo że środek ciężkości umieszczony jest wysoko, na zakrętach Honda prowadzi się bardzo pewnie. Co prawda nadwozie ma tendencję do przechyłów, ale w żaden sposób kierowca nie traci ponowania nad pojazdem.
Nie bez znaczenia jest także fakt, że układ kierowniczy CR-V odznacza się dużą precyzją, pozwalającą w łatwy sposób kontrolować prawie 1,5-tonową terenówkę.
Dobre prowadzenie auta to nie tylko wynik dobrej konstrukcji zawieszenia
Duży wkład tutaj ma rozwiązanie układu napędowego na obie osie. Automatycznie załączany napęd 4x4 nie wymaga ze strony kierowcy żadnej obsługi. Taki układ zapobiega utracie przyczepności kół i pogorszeniu osiągów oraz pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa.
Hamulce terenowej Hondy
Z przodu tarczowe wentylowane, z tyłu bębnowe - odznaczają się dużą skutecznością. Układ hamulcowy seryjnie zaopatrzony jest w ABS oraz posiada elektroniczny system sterujący rozdziałem siły hamowania pomiędzy przednią a tylną osią (EBD). CR-V napędza nowoczesna szesnastozaworowa jednostka benzynowa, która pozwala na bardzo sprawne poruszanie się.
Moc prawie 150 KM, którą uzyskuje silnik z pojemności 2,0 litrów, jest w pełni wystarczająca. Auto przyspiesza do "setki" w 10,5 s, co skutecznie pozwala na pozostawienie wielu aut osobowych na starcie spod świateł.
Charakterystyka momentu obrotowego (maksymalnie 182 Nm) jest tak dobrana, że prowadzenie auta nie wymaga częstej zmiany biegów, a jednostka żwawo reaguje na pedał gazu w każdym zakresie obrotów.
Silnik Hondy odznacza się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem hałasu
Dopiero przy wyższych obrotach hałas może być uciążliwy. Wykorzystując w pełni parametry silnika podczas jazdy pozamiejskiej testowany CR-V spalał 9 l/100 km. Nieco większe zużycie paliwa (11,2 l/100 km) odnotowaliśmy podczas jazdy w ruchu miejskim. Wyniki te nie należą do małych, aczkolwiek wydają się być do zaakceptowania.
Przyjemność podróżowania Hondą, która łączy w sobie walory auta terenowego i kombi, kosztuje ponad 100 tys. zł. Kwota to spora, pocieszeniem więc będzie 3-letnia gwarancja mechaniczna ograniczona przebiegiem 100 tys. km.