Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda CR-V ES - Mieszane uczucia

Honda CR-V ES - Mieszane uczucia

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Tak naprawdę w trudnym terenie poruszają się tylko pogranicznicy i leśnicy. Oni też najbardziej potrzebują aut terenowych. Ale używają wówczas typowych "zwierząt pociągowych", a nie tak popularnych ostatnio SUV-ów jak Honda CR-V. Jakie więc są przyczyny, dla których kupuje się taki samochód? Doskonała widoczność z poziomu o wiele wyższego od innych użytkowników dróg, napęd na cztery koła? Obejrzyjmy z bliska nową wersję hondowskiego przeboju w luksusowej wersji ES.

Honda CR-V ES - Mieszane uczucia
Auto Świat
Honda CR-V ES - Mieszane uczucia

Nadwozie/wnętrze

Nie tylko widok za oknem jest lepszy niż w innych autach. Wewnątrz cieszą oczy znakomite wykończenie i wysokiej jakości materiały, a i bogate wyposażenie: klimatyzacja, podgrzewane lusterka, spryskiwacze reflektorów. Kokpit jest przejrzysty, choć niekonsekwentnie zorganizowany. W zdecydowanie za małym bagażniku znajdziemy głęboki dodatkowy schowek, powstały po "wyprowadzeniu" koła zapasowego na zewnątrz. Pokrywa owego schowka podłogowego jest wysuwana i pomyślana jako rozkładany stolik.

Silnik/skrzynia biegów

Jak przystało na Hondę, wszystko na najwyższym poziomie. Niestety, hałaśliwość silnika też. W kwietniu 1999 roku wprowadzono zmiany w układzie napędowym, w wyniku których silnik "zmężniał" ze 128 KM do 147. Jednostka ta na wolnych obrotach funkcjonuje całkowicie niezauważalnie, natomiast kiedy się chce wykorzystać jej moc, wyje ogłuszająco. Dowód: przy prędkości 130 km/h poprzednia wersja silnikowa dostarczała do wnętrza 71 dB, obecna zaś 75. A pamiętajmy, że dla ucha ludzkiego wzrost głośności o 3 decybele to hałas dwukrotnie większy. W każdym razie od 160 km/h w nowym CR-V rozmawianie staje się bardzo trudne. Silniki Hondy takie już są. Lubią wysokie obroty. Bardzo przyjemną niespodziankę przeżyliśmy pod dystrybutorem - mimo wzrostu mocy o 15 proc. okazało się, że spalanie zmalało o 3 procent.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu jazda CR-V jest równie przyjemna, jak dobrym autem osobowym. Układ jezdny dopiero w zakresie granicznym ma tendencje do podsterowności. Natomiast niektórych kierowców może denerwować zbyt miękkie zawieszenie. Za długa jest także droga hamowania i nieharmonijnie działający automatyczny system do- i odłączania napędu tylnej osi. Wyposażenie obejmuje ABS z EBD i dwa airbagi.

Komfort

Jak zwyczajne auto osobowe, choć zbyt miękko zawieszone. Przednie siedziska mogą być dla wysokich osób trochę za krótkie. Poza tym wszystko w porządku.

Koszt

Jak na tę klasę auta cena nie jest wygórowana. Dostajemy przecież bardzo wysoką hondowską jakość i trzyletnią gwarancję mechaniczną.

Podsumowanie

Sportowe auto w "ubraniu" off-roadera: szybkie i zwinne. Automatycznie dołączany napęd na cztery koła jest bardzo przydatnym wyposażeniem szczególnie w zimie i podczas ewentualnego holowania. Model prezentowany różni się trochę od tego, który możemy kupić w Polsce. Za cenę 101 900 zł otrzymamy auto bez klimatyzacji.

Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków