Być może klienci Starego Kontynentu musieli dojrzeć do takiego auta...Udana kombinacjaW najnowszej generacji flagowej limuzyny Honda zawarła całą swoją filozofię luksusu i estetyki. W porównaniu z poprzednikiem auto jest o 20 mm wyższe, 25 mm szersze, ale też o 38 mm krótsze i ma o 110 mm mniejszy rozstaw osi. Zmiana tych wymiarów nie wpłynęła negatywnie na przestronność wnętrza, a sama długość przedziału pasażerskiego wzrosła nawet o 30 mm. Pojemność bagażnika wynosi 452 l. Stylistyka nadwozia stanowi udane połączenie sportowych akcentów i elegancji tak ważnej w tym segmencie. Podobnie jest w ultrakomfortowym wnętrzu, gdzie wśrod materiałów wykończeniowych obok skóry i drewna zastosowano chrom i aluminium. W wyposażeniu znalazły się m.in.: dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, nawigacja satelitarna z 8-calowym, kolorowym monitorem, system audio Bose z 10 głośnikami, 6-płytową zmieniarką CD i odtwarzaczem MP3/WMA, elektrycznie regulowane fotele przednie i szyberdach, wielofunkcyjna kierownica, kamera pokazująca obraz z tyłu pojazdu podczas cofania oraz system Bluetooth pozwalający na bezprzewodową obsługę telefonu komórkowego. Interesującym rozwiązaniem jest układ Active Noise Cancellation, który monitoruje natężenie dźwięków w kabinie i w razie konieczności emituje sygnał audio o odwrotnej fazie, elimunując w ten sposób uciążliwe częstotliwości. Wśród opcji dodatkowych warto wymienić wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów drewnem oraz aktywną wentylację foteli. Bezpieczeństwo bierne pasażerów gwarantują przednie (dwustopniowe) i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki oraz napinacze przednich pasów. Zupełną nowością jest zainstalowanie w aucie "odskakującej" pokrywy silnika. W momencie zderzenia z przechodniem lub rowerzystą ładunki pirotechniczne podnoszą maskę o ok.15 cm, ograniczając w ten sposób siłę uderzenia i ryzyko obrażeń.Inteligencja wrodzonaLegend imponuje wyposażeniem w elektroniczne systemy wspomagania jazdy. Mogą się tu znaleźć np. adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control) utrzymujący na autostradzie stałą prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu oraz system zapobiegania wypadkom (Collision Mitigation Brake System), który w razie wykrycia zagrożenia informuje o nim kierowcę sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi oraz krótkim napięciem pasów. W przypadku braku reakcji automatycznie wyhamuje samochód. Standard to oczywiście ABS, EBD ze wspomaganiem nagłego hamowania, VSA (odpowiednik ESP), system kontroli trakcji oraz ksenonowe, skrętne reflektory.Na rynkach z ruchem lewostronnym Legenda będzie można wyposażyć w system LKAS (Lane Keeping Assist) utrzymujący auto na właściwym pasie ruchu.Napęd na 4 kołaSportowa charakterystyka układu jezdnego i nowoczesny system napędu na 4 koła mają gwarantować nie tylko najwyższy komfort, lecz także bezpieczeństwo prowadzenia. SystemSuper Handling All-Wheel Drive w normalnych warunkach drogowych rozdziela moment pomiędzy osiami w stosunku 70:30 (przód/tył), ale w razie potrzeby proporcja ta może zostać płynnie odwrócona. Podczas przyspieszania na zakręcie na zewnętrzne koło tylne przekazywane jest nawet do 100 proc. momentu. Wpływa to na poprawę stabilności i przyczepności. Nad właściwym działaniem systemu czuwa układ elektroniczny, który stale współpracuje z systemem stabilizacji toru jazdy VSA. Źródłem napędu Hondy Legend jest 6-cylindrowy silnik benzynowy z aluminiową głowicą. Z pojemności 3,5 l osiąga on moc 295 KM i moment 353 Nm. Jednostka współpracuje z sekwencyjną, 5-biegową skrzynią z trybem automatycznym, która dostosowuje pracę do stylu jazdy kierowcy. Przełożenia można też zmieniać r'cznie, tradycyjnie drążkiem lub manetkami umieszczonymi w kole kierownicy.
Honda Legend - Pierwsza klasa
Czasami polityka wielkich koncernów bywa zaskakująca. Mając w ofercie tak doskonały samochód, Honda zwlekała kilknaście miesięcy z rozpoczęciem jego sprzedaży w Europie (w Japonii i Stanach Zjednoczonych znany jest już od 2005 roku).