Honda PCX to jedna z nowości firmy na ten sezon, a zarazem pierwszy skuter z systememstart-stop. Rozwiązanie to ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa, a tym samym również emisję spalin.

Jak działa? Bardzo sprawnie – jeśli silnik pozostaje na wolnych obrotach dłużej niż 3 sekundy, wyłącza się samodzielnie, a ruch manetką gazu powoduje ponowne jego uruchomienie.

Idea słuszna, tyle że skuter to nie samochód, nie stoi w korkach i rzadko zatrzymuje się na dłużej niż kilka sekund, a minimalne opóźnienie spowodowane uruchomieniem silnika czasami przeszkadza w szybkim starcie. F

unkcję start-stop można jednak wyłączyć, a wtedy PCX staje się poręcznym klasycznym skuterem o nowoczesnej linii. Napędza go 4-suwowy silnik o mocy 11,7 KM, który zadowala się bardzo małymi ilościami paliwa. Jak na „125-kę” PCX okazuje się wygodny i stabilny w czasie jazdy. Duża w tym zasługa 14-calowych kół podnoszących komfort – nie ucierpiała na tym wielkość schowka.