To motocykl należący do kategorii, w której osiągi nie są najważniejsze. Owszem, są istotne i dlatego w modelu 2008 pojemność silnika V2 wzrosła do 680 cm³ (poprzednio 650 cm³), a moc podniesiono do 60 KM z 53 KM. Jednak w Enduro ważniejszą rolę odgrywa fakt, że jednego dnia można sprawnie poruszać się po zatłoczonych ulicach wielkich miast, a drugiego wybrać się na wycieczkę po bezdrożach. Nowy Transalp potrafi to doskonale, chociaż niektóre przeróbki, jak np. zmniejszenie do 19 cali przedniego koła, zmieniają jego charakter na bardziej szosowy. Mimo to wyposażony w szosowo-terenowe opony nadal sprawdza się na szutrowych trasach. Jedną ze zmian jest też mniejszy, 17,5-litrowy zbiornik paliwa, ale zasięg wcale nie zmalał. Udało się to dzięki znacznemu ograniczeniu zużycia paliwa – średnie spalanie podczas naszego testu wyniosło 5,1 l/100 km. Niestety, chociaż zbiornik w trasie starczy na około 350 km (dwie osoby i bagaż), to takiego dystansu nie sposób wysiedzieć – co 150 km i tak trzeba rozprostować kości.
Honda Transalp turystykę ma w genach
Honda Transalp produkowana jest już niemal 20 lat i mimo że w tym czasie model ten był już kilkakrotnie modernizowany, w jego konstrukcji nie zaszły radykalne zmiany. Nie ma jednak w tym nic złego.