Logo
TestyTesty nowych samochodówHybrydowy VW Golf - niemiecka odpowiedź na Priusa

Hybrydowy VW Golf - niemiecka odpowiedź na Priusa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Przekręcamy kluczyk w stacyjce, ustawiamy drążek automatycznej skrzyni w położenie D i..

Hybrydowy VW Golf - niemiecka odpowiedź na Priusa
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Hybrydowy VW Golf - niemiecka odpowiedź na Priusa

. cisza! Delikatnie ruszamy i ogarnia nas dziwne uczucie – inne samochody strasznie hałasują! W pełni naładowane akumulatory (ważące 160 kg) pozwalają przejechać 50 km (V maks. 120 km/h), później trzeba je 4,5 godziny ładować (2, jeśli możemy podłączyć się do 380 V). Trzy elektryczne silniki (jeden z przodu, dwa przy tylnych kołach) mają po 41 KM. A co jeśli nie możemy akurat podładować auta? Półtoralitrowy diesel o mocy 102 KM (Common Rail) o średnim spalaniu 4,9 l/100 km dowiezie nas do celu. Silnik spalinowy jest załączany również przy mocnym przyspieszaniu. Wady? Golf Twin Drive jest na razie samochodem badawczym. Produkcja? Dopiero od 2015 roku...

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: