Najnowsza odsłona Elantry to całkowita zmiana jakościowa i wizerunkowa. O ile bowiem poprzednie cztery generacje modelu cieszyły się raczej słabym zainteresowaniem klientów na polskim rynku, o tyle piąta ma szansę stać się prawdziwym przebojem.

Auto powstało na nowej przednionapędowej platformie i stylistyką nadwozia nawiązuje do innego tegorocznego debiutanta marki – Hyundaia i40. To właśnie atrakcyjny design auta w stylu czterodrzwiowego coupé oraz nowoczesne, przestronne i bogato wyposażone wnętrze (bagażnik ma pojemność 485 l) są największymi atutami nowej Elantry.

Klienci do wyboru mają 10 kolorów nadwozia oraz jedną z trzech odmian wyposażenia: Classic Plus, Comfort i Style. Już w bazowej standard obejmuje m.in.: 6 airbagów, ABS, systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, radioodtwarzacz CD/MP3 z przyciskami sterującymi na kierownicy, komputer pokładowy oraz klimatyzację.

Elantra jest oferowana tylko w jednej wersji silnikowej – z benzynową jednostką o pojemności 1,6 l i mocy 132 KM, która współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. W ramach opcji będzie można wkrótce zamawiać 6-stopniową skrzynię automatyczną z funkcją sekwencyjnej zmiany biegów.

PODSUMOWANIE - Koreańska ofensywa trwa w najlepsze i trzeba przyznać, że z korzyścią dla klientów. Piąta generacja Elantry to godny polecenia nowoczesny samochód, który oferuje rozsądny stosunek ceny do jakości. Model objęty jest 5-letnią gwarancją mechaniczną i 12-letnią na perforację nadwozia. Wada to tylko jedna wersja silnikowa w ofercie.