Światowa premiera miała miejsce w New Delhi w Indiach, gdzie ten model ma być produkowany na cały świat. Nie wiadomo jeszcze, czy na potrzeby rynku europejskiego nie będzie on powstawać w czeskiej fabryce Hyundaia. Wymiary zewnętrzne i10 są niemal identyczne jak Atosa (dł. 3565, szer. 1595, wys. 1540 mm). Obniżone nieco nadwozie sprawia, że nowe auto ma bardziej sportowy chrakter, odbiega od dotychczasowego mikrovana i niewątpliwie dzięki temu wygląda na dużo zgrabniejsze. i10jest bardziej obły, otrzymał nową kratę wlotu powietrza, nie powinno więc być wątpliwości, że to zupełnie nowe auto, a nie tylko głęboki face lifting Atosa. Pojemność bagażnika wynosi 225 l (253 l w Atosie). Wnętrze przeznaczone jest dla 5 osób i będzie utrzymane w jasnych kolorach.Wyposażenie standardowe ma obejmować klimatyzację, czołowe poduszki powietrzne, ABS, elektroniczny licznik przebiegu dziennego i okresowego, dzielone tylne siedzenia, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Po raz pierwszy w tej klasie w topowej wersji pojawi się panoramiczny dach.Podstawowy silnik ma pojemność 1,1 l i moc 67 KM. Będzie współpracować z 5-biegową przekładnią manualną.Później w gamie i10 znajdzie się również jednostka o poj. 1,2 li mocy 75 KM oraz mały diesel typu Common Rail, który z pojemności 1,1 l uzyska 74 KM. Zapowiada się więc kolejny ciekawy model Hyundaia, który podobnie jak i30, może spotkać się z dobrym przyjęciem na rynku. Konkurentami i10 będą:nowa Agila i Suzuki Splash, a także odświeżona niedawno Kia Picanto. i10 wizualnie może się podobać i stanowi ogromny krok naprzód w stosunku do Atosa. Sukces rynkowy zależy od ceny i warunków gwarancyjnych.
Hyundai i10 - Następca Atosa
Największy koreański producent samochodów wprowadza kolejną nowość z serii oznaczanej literą "i". Tym razen jest to przedstawiciel segmentu A z liczbą 10.