Opracowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia w Rüsselsheim ma trafić w gusta wymagających klientów ze Starego Kontynentu. Trzeba przyznać, iż praca, jaką włożyli styliści w opracowanie sylwetki kompaktowego kombi o koreańskich korzeniach może się podobać, ponieważ efekt końcowy (czyli i30 CW) ma łączyć cechy praktycznego minivana z poręcznością oraz elegancją, które mogą oferować kompaktowe kombi. Całość - dzięki umiejętnym zabiegom stylistycznym, takim jak boczne kierunkowskazy umieszczone w lusterkach oraz stylizowana na luksusową przednia atrapa - ma dystyngowany wygląd, przyprawiony odrobiną sportowego stylu. Równie dobrze spisano się podczas tworzenia wnętrza, które jest nie tylko pojemne, ale również praktyczne i solidnie wykończone materiałami, jakie znamy z wnętrz europejskich konkurentów. Do ergonomii oraz czytelności poszczególnych wskaźników nie można mieć zastrzeżeń. Hyundai i30 CW ma 447,5 cm długości, 177,5 cm szerokości oraz 152 cm wysokości, co w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 270 cm zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla pasażerów oraz ich bagaży. Pojemność bagażnika do dolnej linii okien wynosi minimalnie 415 l, a po złożeniu tylnej kanapy powiększa się do 1395 l. Na nasz rynek auto wejdzie wiosną przyszłego roku. Gama jednostek napędowych będzie obejmować dwa silniki benzynowe 1.6 (122 KM) i 2.0 (143 KM) oraz trzy turbodoładowane jednostki wysokoprężne: 1.6 (90 KM), 1.6 (115 KM) i 2.0, osiągająca maksymalnie 140 KM. Silniki benzynowe oraz diesle o pojemności 1.6 standardowo otrzymają manualne, 5-stopniowe skrzynie biegów, najmocniejszy turbodiesel będzie oferowany jedynie z 6-biegowym "manualem". Natomiast zwolennicy "automatów" będą mogli zdecydować się na taki rodzaj przekładni w przypadku obu wersji benzynowych i najsłabszego turbodiesla. I30 CW będzie dostępne w pięciu wersjach wyposażenia - znanych z wchodzącego na nasz rynek modelu i30. Podstawowa Classic standardowo otrzyma m.in. ABS, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz radioodtwarzacz CD z wejściami USB i AUX. Optymalna na naszym rynku wersja Classic Plus jest wzbogacona o manualną klimatyzację oraz sterowanie systemem audio z koła kierownicy. Osoby szukające luksusu będą mogły zdecydować się na mającą wszystko, w co może być wyposażony ten model, wersję Premium.
Hyundai i30 CW - Dobra robota
Kompaktowe "kombiaki" są coraz popularniejsze, a każdy producent robi wszystko, aby jego propozycja zdeklasowała konkurentów. Nie inaczej jest w przypadku Hyundaia i jego nowego modelu i30 CW, który po raz pierwszy został zaprezentowany podczas wrześniowych targów we Frankfurcie.