Hyundai sprzedaje dokładnie taki samochód, jakiego oczekuje przeciętny użytkownik. Jeśli w ofercie pojawia się kombi takie jak Hyundai i30 CW, to możemy być pewni, że cechą dominującą będzie duży bagażnik. I choć auto nie wyznaczy nowych standardów pod względem stylistyki, to jednak nikt nie powie o nim, że wygląda gorzej niż europejscy konkurenci. Do tego cena – za niewiele ponad 50 tys. zł wyjedziemy z salonu rodzinnym autem z 5-letnią gwarancją.
Koreańczycy uważnie wsłuchują się w głosy klientów i po prostu dają im to, czego potrzebują. Jeszcze kilka lat temu Azjaci grali wyłącznie ceną – koreańskie auta były tańsze niż pojazdy konkurencji, ale wiele im brakowało z technicznego punktu widzenia do poziomu europejskiego. Także stylistyka pozostawiała niemało do życzenia.
Przełom w segmencie kompaktów nastąpił w 2007 roku, gdy firma wypuściła na rynek pierwszą generację modelu Hyundai i30, czyli samochód, który nieźle wyglądał, a zastosowana w nim technika stanowiła dobrą średnią w klasie. Do tego cena – na tle Golfa czy Astry Hyundai i30 był tańszy.
Prezentując drugą generację Hyundaia i30, firma zrobiła kolejny krok, a teraz w ofercie pojawiło się też kombi – auto, którego głównym zadaniem jest wożenie pasażerów i dużych bagaży, a nie uwodzenie designem.
W porównaniu z poprzednikiem zewnętrzne wymiary Hyundaia i30 cw nie uległy zmianie, za to przestrzeń bagażowa zwiększyła się istotnie. Przy normalnym położeniu siedzeń kufer pojazdu ma 528 l (plus 113 l), a po złożeniu – 1642 l (wcześniej 1395 l). Takiego wyniku nie powstydziłoby się niejedno kombi klasy średniej.
Kompaktowi Hyundaia nie sposób także odmówić praktyczności: niski próg załadunku, schowki pod podłogą bagażnika, do tego kanapę można rozłożyć jednym ruchem ręki (by uzyskać płaską powierzchnię, należy wcześniej podnieść siedzisko).
Poza tym w kombi i30 cw zaprezentowano wszystkie te cechy, które znamy już z 5-drzwiowego hatchbacka. Pod maską testowego egzemplarza znalazł się silnik Diesla o mocy 110 KM, łączący oszczędność z przyzwoitymi osiągami.
Na koniec ceny. Podstawowa odmiana Hyundaia i30 cw z benzynowym silnikiem 1.4/100 KM kosztuje 51 900 zł, a najtańszy diesel (1.4/90 KM) – 59 900 zł. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy m.in.: 6 airbagów, ESP, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek.