- Fastback to już trzecia wersja nowego Hyundai'a i30
- To elegancka i praktyczna odmiana o usportowionym wyglądzie
- Na rynku pod koniec lutego, ceny pozostają jeszcze nieznane
Mowa o nowym Hyundaiu'u i30 Fastback. Koreańska marka mocno rozbudowała swoją ofertę kompaktów. Gama nowego i30, która obejmuje już hatchbacka (w tym sportową wersję N) i kombi, powiększa się o odmianę Fastback. Co to takiego?
i30 Fastback jest o 150 mm dłuższy od hatchbacka i o 30 mm od niego niższy. Dzięki temu zyskał bardziej atrakcyjne proporcje, jednak na dynamiczną sylwetkę pojazdu składa się przede wszystkim masywny tył z mocno wyprofilowanym spojlerem, zintegrowanym z klapą bagażnika i sięgającym aż do tylnych lamp. Należy przyznać, że nowy Hyundai wygląda ładnie i zwraca na siebie uwagę.
To elegancki, ale zarazem praktyczny samochód. Grube słupki C i mała tylna szyba ograniczają widoczność podczas parkowania (kamera cofania to przydatna opcja), a opadająca linia dachu dokucza wyższym pasażerom na tylnej kanapie, ale to jedyne niedogodności. Poza tym wnętrze i30 Fastback jest przestronne, a bagażnik – duży jak na segment C, o pojemności 450 litrów. Pakowanie ułatwia klapa podnoszona razem z szybą.
Wersja Fastback to nie tylko inny wygląd. Jej zawieszenie zostało obniżone o 5 mm i usztywnione o 15 proc. w porównaniu z i30 hatchback. Niestety, nie mieliśmy do dyspozycji obu wariantów modelu, żeby bezpośrednio porównać ich charakterystyki. Na krętych drogach w okolicach Walencji, po których również przebiegała trasa testowa, Hyundai i30 Fastback prowadził się pewnie i dawał całkiem sporo frajdy. Nie jest to oczywiście sportowy samochód, więc komfort jazdy pozostał na wysokim poziomie.
Oferta silnikowa obejmuje dwie turbodoładowane jednostki T-GDI o pojemnościach: 1,0 i 1,4 litra. Testowy egzemplarz wyposażono w mocniejszy motor. 140 KM i 242 Nm w parze z szybką, dwusprzęgłową skrzynią biegów to dobry wybór w aucie tej wielkości. Średnie spalanie podczas spokojnej, przepisowej jazdy, głównie po drogach lokalnych i szybkiego ruchu, wyniosło 7,0 l/100 km. W trasie cieszy dobre wyciszenie kabiny oraz cicha praca czterocylindrowego silnika. Później do oferty trafi turbodiesel 1.6 CRDI (110 i 136 KM), również znany z pozostałych wersji i30.
Hyundai i30 Fastback pojawi się w polskich salonach już pod koniec lutego. Oby tylko nie był zbyt drogi. Z niecierpliwością czekamy na polski cennik.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-DGI - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1353 cm3, R4, benzynowy, turbo |
Moc | 140 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 242 Nm przy 1500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa aut., napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 203 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,7 l/100 km (dane producenta) |
Cena | jeszcze nieustalona |