W porównaniu z Kią i30 ma mieć bardziej stonowany, stateczny charakter, szlachetniejsze materiały wykończeniowe i adresowany będzie do nieco innej grupy klientów. Do sprzedaży trafią tylko dwie wersje nadwoziowe: 5-drzwiowy hatch-back oraz kombi.Jednostki napędowe o mocy od 90 do 143 KMW ofercie znajdzie się aż 6 wersji silnikowych, w tym trzy benzynowe i trzy wysokoprężne. Do podstawowego modelu trafi znana już jednostka o poj. 1,4 l i mocy 109 KM. Nowością w gamie będzie 122-konny silnik o poj. 1,6 l oraz dwa wysokoprężne o poj. 1,6 l i mocach 90 i 115 KM. Wszystkie, z wyjątkiem najmocniejszego diesla, do przeniesienia napędu wykorzystają 5-biegową skrzynię manualną, a 2.0 CRDi 6-biegową. 4-stopniowy "automat" oferowany będzie jako opcja w benzynowych wersjach 1.4 i 1.6 oraz wysokoprężnej 1.6/115 KM.Auto dostępne będzie w czterech pakietach wyposażeniowych: Classic, Comfort, Style i Premium. W zależności od wersji standard obejmie m.in. przednie i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, ABS, ESP, klimatyzację ręczną lub automatyczną, radioodtwarzacz CD i MP3, komputer pokładowy oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka.Nowe nazewnictwo dla wszystkich modeliHundai i30 jest pierwszym modelem tej firmy wykorzystującym element "i" w nazwie. 30 oznacza w tym przypadku segment C. Do oznaczenia przyszłych generacji samochodów koncernu stosowane będą odpowiednio oznaczenia: i10 dla segmentu A, i20 dla B, i40 dla D oraz i50 dla E. Wersje nadwoziowe wyróżnione będą dodatkowymi literami, np. kombi otrzyma oznaczenie i30 CW (crosswagon). Nowy kompakt Hyundaia zostanie wprowadzony oficjalnie do oferty jesienią tego roku.{player}1173426980915.flv{/player}
Hyundai i30 - Zainspirowany
Najnowszy kompaktowy Hyundai został zaprojektowany w Europie i ma być mocną bronią koncernu w podboju rynków Starego Kontynentu. Konstrukcyjnie ma wiele wspólnego z debiutującą kilka miesięcy temu Kią cee'd, od której tak naprawdę różni się tylko detalami wykończenia nadwozia i wnętrza.