Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Hyundai i40 sedan: czy konkurenci powinni się bać?

Hyundai i40 sedan: czy konkurenci powinni się bać?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Ten rok należy do Hyundaia – i40 sedan to kolejny model tej marki, który może nawiązać równą walkę z najlepszymi w klasie. Na dodatek zamierza zdeklasować konkurencję niską ceną

Hyundai i40 sedan: czy konkurenci powinni się bać?
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Hyundai i40 sedan: czy konkurenci powinni się bać?

Podczas gdy Volkswagen prezentuje kolejne generacje niemalże identycznych aut (lub nawet starzej wyglądających od poprzedników), Hyundai zmienia swoje modele nie do poznania. Postęp, jaki koreńska marka zrobiła w ciągu ostatnich lat jest wręcz szokujący.

Doskonałym przykładem tego może być i40 sedan. Jego poprzednik nazywał się Sonata i mało kto potrafiłby z pamięci opisać, jak wyglądał. W przypadku i40 jest wprost przeciwnie – jego wygląd budzi wiele pozytywnych emocji. Zdenerwowani mogą być jedynie szefowie niemieckiej konkurencji z powodu tego, że to auto nie nosi ich znaczka.

We wnętrzu i40 wita nas fantazyjnie zaprojektowany kokpit. Dotykamy poszczególnych elementów i... znowu mamy wrażenie, że w centralach konkurencji muszą trwać burzliwe dyskusje na temat „koreańczyka”. Zarówno jakość wykonania, jak i ergonomia stoją na wysokim poziomie. Nie wymyślono zbędnych udziwnień, za to jest na czym oko zawiesić.

Doceniliśmy też przestronność z przodu, której brakuje np. w Oplu Insignii. Z tyłu na pochwałę zasługuje przede wszystkim ilość miejsca wokół kolan oraz wygoda i pozycja, jaką przyjmujemy na kanapie. Ciasno jest za to nad głową – przynajmniej w wersji ze szklanym dachem. Bez niego pasażerowie mieliby do dyspozycji jeszcze kilka centymetrów.

Nic dziwnego, że i40 bardziej przypomina konkurentów niż swojego poprzednika – zostało stworzone w centrum rozwojowym Hyundaia w Rüsselsheim, czyli rodzinnym mieście Opla. 500-litrowy bagażnik obliczono na potrzeby przeciętnej europejskiej rodziny, podobnie jak charakterystykę i kulturę pracy 1,7-litrowego diesla.

Nie dostarczy on co prawda silnych wrażeń z jazdy, ale przyjemność oszczędzania i operowania precyzyjnym lewarkiem na pewno zostanie doceniona przez kierowców. Zbyt dynamiczną jazdę źle znosi zawieszenie – lepiej przemieszczać się spokojnie.

Ceny poznamy dopiero wiosną. Zakładając jednak, że będą one nieco niższe od i40 cw, nie powinny przekroczyć 80 tys. zł za wersję podstawową.

PODSUMOWANIE - Jeśli kolejne modele Hyundaia będą wyglądały i jeździły tak jak ten, to wróżymy tej marce świetlaną przyszłość. i40 jest nowoczesne, dobrze wykonane, ma dobry silnik oraz 5-letnią gwarancję, czyli wszelkie predyspozycje by zawojować rynek.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków