Ile mogę załadować do swojego samochodu? Podczas codziennego użytkowania to pytanie nie jest bardzo istotne, ale gdy nadejdzie sezon urlopowy, może już mieć bardzo duże znaczenie.
Możliwości transportowe auta nie zależą tylko od pojemności bagażnika, lecz także od ładowności. Dokumenty samochodu nas o tym nie poinformują, bo podawana jest w nich tylko dopuszczalna masa całkowita pojazdu. Poza tym ładowność konkretnego modelu może się różnić w zależności od zastosowanego silnika czy wersji wyposażeniowej. Zwycięzcy i przegrani są wyłaniani w obrębie jednej klasy, ale przedstawiamy też najlepsze i najgorsze auto całego zestawienia.
Jak mierzymy ładowność? Ładowność łatwo zmierzyć, odejmując od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu jego masę własną. Pierwsza z tych wartości widnieje w dokumentach auta, drugiej trzeba szukać na prospekcie. Jednak nie jest to do końca miarodajne, bo nie wiemy np., ile waży dodatkowe wyposażenie i ile pozostaje wówczas ładowności. Podczas testu ważymy auto zatankowane do pełna i bez kierowcy. To pozwala obliczyć rzeczywistą ładowność pojazdu.
Mercedes G 280 CDI ładowność 1084 kg
Jeep Wrangler 2.8 CRD Sahara ładowność 340 kg
Mercedes S 500 4Matic ładowność 628 kg
Maserati Quattrop. Sport GTS ładowność 324 kg
Land Rover Defender 130 Crew Cab ładowność 1442 kg
Toyota Hilux 4x4 Double Cab ładowność 708 kg
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi ładowność 629 kg
Lexus IS F ładowność 388 kg
Opel Agila 1.0 ładowność 451 kg
Abarth 500 ładowność 297 kg
VW Polo 1.2 ładowność 502 kg
Audi A1 1.6 TDI ładowność 376 kg
Hyundai H-1 2.5 CRDi ładowność 802 kg
Renault Scénic 1.9 dCi ładowność 421 kg
Peugeot 308 1.6 HDi ładowność 686 kg
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V ładowność 355 kg