Pod koniec lat dziewięćdziesiątych rozpoczęto więc prace nad skonstruowaniem "dużych maluchów". Efektem prac jest powstanie klasy reprezentowanej przez Fiata Idea, Renault Modus, Opla Meriva i Lancię Musa, często określanej Urban Active Vehicle (UAV).

Wersje UAV łączą dwie koncepcje samochodu. Z jednej strony kompaktowe wymiary (długość to niecałe cztery metry, a szerokość ok. 1,70 metra), a z drugiej modułowość i elastyczność prawdziwego vana. Wg producentów są one oferowane dla młodych rodzin, prowadzących dynamiczne życie. Mają być "pomocnikiem" w ruchu miejskim w tygodniu i "kompanem" podczas długich weekendowych podróży. Podobieństwem do samochodów van jest większa - w porównaniu z pojazdami segmentu B i C - wysokość, a w efekcie odmienna pozycja siedzenia kierowcy, co pozwala na korzystniejsze kierowanie i łatwiejsze zajmowanie miejsca w pojeździe.

Zabudowa na płycie podłogowej stosowanej w samochodach segmentu B nie oznacza jednak, że powstałe wersje są modyfikacją istniejących modeli i ich cena tylko nieznacznie wzrosła. Większość producentów traktuje pojazd jako zupełnie nową klasę i stąd też zupełnie nowa wartość rynkowa. Najtańsza Idea 1,4 Fresh kosztuje 44500 zł, a najtańszy Punto 1,2 Fresh (starsza trzydrzwiowa wersja) w salonach oferowany jest za 30900 zł. Na przykładzie firmy Fiat warto jednak zaobserwować nie stosunek wartości pojazdu segmentu B, do "wyrośniętego malucha" jakim jest Idea, ale cenę stylu i prestiżu.

W koncernie, oferta produktów jest bardzo dokładnie ustalona: Fiat produkuje samochody popularne, Lancia modele dla bardziej wymagających klientów, a Alfa Romeo wersje o aspiracjach sportowych. Zazwyczaj modele różnią się stylem i zabudową wnętrza. Minivany Lancia Musa i Fiat Idea są jednak prawie identyczne.

Plusem obydwu wersji jest uniwersalna zabudowa wnętrza. Dzięki konstrukcji foteli umożliwiającej przesuwanie tylnej kanapy, przy jednoczesnym jej podziale 1/3:2/3 możliwe jest kilkadziesiąt konfiguracji. W zależności od potrzeb pojazd możemy przystosować do wygodnego przewozu pięciu osób (bagażnik ma wówczas 320 litrów), ograniczyć im komfort powiększając bagażnik, złożyć przedni fotel i stworzyć stolik, rozłożyć fotel aby uzyskać "leżankę", czy też po całkowitym złożeniu foteli uzyskać przestrzeń bagażową o pojemności 1420 litrów .

Tak jak wspomniano modele są "prawie" identyczne i to "prawie" kosztuje ponad 15 000 zł. Porównując modele Musa i Idea musimy wybierać do porównań silniki benzynowy 1,4 16V (95KM), lub dieslowski Multijet 1,3. Oprócz tych jednostek (dostępnych w obu modelach) w samochodach oferowane są jeszcze: najtańszy 1,4 8V (tylko w Fiacie) i najdroższy 1,9 JTD (tylko w Lancii). Do porównań przyjęto więc wersje z silnikami benzynowymi 1,4 16V.

W przypadku Lancii samochód oferowany z silnikiem 1,4 16V to Musa Oro dostępna za 75 500 zł, która w standardzie ma min. poduszkę powietrzną pasażera i kierowcy (boczne airbagi są jako opcja), ABS (kontrola trakcji ESP to opcja), centralny zamek i przednie szyby uchylane elektrycznie (elektrycznie otwierane tylne szyby to opcja), oraz klimatyzację manualną (automatyczna to opcja). Takie samo wyposażenie możemy znaleźć w Fiacie Idea Dynamic kosztującym 58 450 zł (w tańszych wersjach oznaczonych jako Fresh i Energy wyposażenie jest uboższe). Jednakże tylko porównanie danych technicznych i danych wyposażenia pozwala stwierdzić, ze są to identyczne pojazdy.

Idea wygląda jak biedniejsza siostra Musy. Z zewnątrz Lancia ma bardziej interesującą linię stylistyczną, podkreśloną dużymi lampami i -charakterystycznym dla wersji luksusowych- dużym grilem. We wnętrzu Lancia może się natomiast podobać doborem materiałów tapicerskich i dopasowaniem konstrukcji foteli, oraz wykończeniem deski rozdzielczej z lepszych jakościowo plastików i bogatszego wzornictwa zabudowy konsoli

Jednakże nawet gdybyśmy podliczyli koszty tych droższych dodatków i małoseryjnej produkcji karoserii (Idea jest bardziej popularnym pojazdem) pozostanie nam znaczna kwota będąca różnicą cen. Tej kwoty nie można określić inaczej jak "wartość posiadania luksusowej marki Lancia".