Nieczynne powojskowe lotnisko położone w granicach Nowego Miasta nad Pilicą to zbiorowisko przerdzewiałych hangarów, świecących pustkami budynków szkoły chorążych, wybitych okien wojskowej kantyny i wielu tabliczek "Budynek do remontu". Cały teren poprzecinany jest tajemniczymi drogami, które z wolna pochłania przyroda. Centralnym punktem tego terenu, można powiedzieć jego sercem, jest utwardzony pas startowy o długości 2400 m. Istny raj.

W tych pięknych okolicznościach przyrody dane nam było zapoznać się z piątym dzieckiem Infiniti na europejskim rynku, modelem G37 Cabrio.

Coupe ze składanym dachem

G37 Cabrio wyposażone zostało w trzyczęściowy, twardy, składanych dach typu "clamshell", który pozwala na zastosowanie krótszego i niżej umieszczonego tyłu. Dzięki temu samochód tak samo dobrze prezentuje się z rozłożonym, jak i złożonym dachem. W pierwszym przypadku zachowuje więc bryłę coupe, by po około 25 sekundach od naciśnięcia przełącznika zmienić się w tak samo ładne i proporcjonalne cabrio.

Podobnie jak jego siostrzany model, G37 Coupe, kabriolet jest napędzany 3,7 litrowym silnikiem V6 o mocy 320 KM. Dzięki niemu samochód osiąga pierwszą "setkę" już po 6,2 sekundy (skrzynia biegów manualna). Napęd może być przekazywany za pomocą przekładni manualnej lub siedmiobiegowej, automatycznej z magnezowymi łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.

Wnętrze: bezpieczne i luksusowe

Wnętrze samochodu jest utrzymane w znanej z innych modeli Infiniti stylistyce. Znajdziemy miedzy innymi tam klimatyzowane skórzane fotele w czerwonym kolorze i plenerowy system dźwięku Bose, który koryguje głośność w zależności od prędkości jazdy przy otwartym dachu.

Czytelny kokpit wyposażony jest w elektroluminescencyjne, biało-fioletowe kontrolk i analogowy zegar. Całość uzupełnia system nawigacji satelitarnej HDD najnowszej generacji z bazą danych interesujących miejsc. Wielbicieli muzyki ucieszy Music Box z twardym dyskiem o pojemności 10 GB, mogący pomieścić 300 płyt CD. Nawigacja, telefon i system audio mogą być aktywowane głosem.

Ponadto G37 Cabrio wyposażono w adaptacyjny system klimatyzacji dwustrefowej, który dostosowuje prędkość wentylatora do pozycji dachu i prędkością pojazdu. To rozwiązanie rewelacyjnie sprawdza się podczas jesiennych wojaży, kiedy to zapowiadający zimę wiatr rozwiewa nam włosy.

Tylna owiewka redukuje turbulencje, gdy dach jest opuszczony. Z zagłówkami tylnych siedzeń zintegrowane są, wysuwające się zza nich tylne pałąki ochronne.

Technika i prowadzenie

Inteligentny tempomat (Intelligent Cruise Control - ICC) ze wspomaganiem hamowania (Brake Assist), który pomaga utrzymać stałą odległość od pojazdu znajdującego się z przodu, będzie dostępny jako opcja. System ten, przy pomocy laserowych czujników, określa dystans i względną prędkość pojazdu znajdującego się z przodu na tym samym pasie ruchu. Po rozpoznaniu, że sytuacja wymaga interwencji, rozpocznie proces hamowania, jeszcze zanim kierowca naciśnie pedał hamulca.

Znakomite prowadzenie G37 Cabrio zawdzięcza prawie idealnemu rozkładowi masy przód-tył. Z przodu zostało zastosowane zawieszenie dwuwahaczowe z pojedynczym przegubem wahacza dolnego i długim łącznikiem stabilizatora. Amortyzatory i sprężyny tylnego zawieszenia wielowahaczowego są rozdzielone, tak że amortyzatory są umieszczone na linii środka koła. Te rozwiązania minimalizują zmiany ustawień i redukują tarcie zawieszenia, zapewniając lekkość prowadzenia i płynną charakterystykę jazdy.

Precyzyjne sterowanie G37 Cabrio osiągnięto dzięki zaawansowanemu systemowi analizy prędkości pojazdu. Standardem w G37 Cabrio jest system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Programme - ESP) z funkcją dezaktywacji oraz system kontroli trakcji (Traction Control System - TCS).

Skuteczne hamowanie zapewniają cztery wentylowane tarcze, czterokanałowy, czteroczujnikowy ABS z elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania (Electronic Brake force Distribution - EBD) oraz wspomaganie hamowania (Brake Assist). G37 Cabrio będzie również dostępny z większymi wirnikami osadzonymi w tarczach hamulcowych (przód - 14,0 cali, tył - 13,8 cala) i aluminiowymi zaciskami czterotłoczkowymi z przodu oraz z dwutłoczkowymi z tyłu, z wytłoczonym napisem Infiniti.

Zamiana za krowę?

Infiniti G37 Cabrio łączy w sobie linie coupe z najlepszymi cechami kabrioletu. Wyszukany design i staranne wykończenie w połączeniu z rozwiązaniami technicznymi zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy.

Infiniti G37 Cabrio w wersji GT Premium zostało wycenione na 259 500 zł. Za tą kwotę można kupić wiele, okazało się jednak, że nie polską krowę. A przynajmniej nie tę, którą próbowaliśmy. Mimo że samochód zrobił na właścicielce krasuli nie lada wrażenie, nie dała się przekonać do tej transakcji. Trudno się w sumie dziwić. Łatwiej prowadzić jedną krówkę na łańcuchu niż 320 japońskich koników…

Panią serdecznie pozdrawiamy, a sami czekamy niecierpliwie na wiosnę!