- Infiniti QX60 ma wolnossący silnik o mocy 262 KM
- Duże nadwozie skrywa przestronne wnętrze, w którym maksymalnie może podróżować siedem osób
- Infiniti QX60 w topowej wersji Hi-Tech dzięki promocji kosztuje 309 900 zł
Infiniti QX60 jest duże, luksusowo wyposażone, a do tego prowadzi się je w prawdziwie amerykańskim stylu. To samochód dla osób ceniących spokój za kierownicą.
Infiniti QX60 ma nadwozie, które wyróżnia się na naszych ulicach stylistyką oraz gabarytami. Przysadzista karoseria skrywa wnętrze, w którym pasażerowie mogą poczuć się całkowicie swobodnie. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń jest mnóstwo miejsca na nogi i nad głowami. W trzecim też jest znośnie jak na fotele, które należy traktować awaryjnie.
Powody do zadowolenia daje również kufer. Gdy są wykorzystane trzy rzędy foteli, jego pojemność to aż 447 l. Po złożeniu tych siedzeń pojemność wzrasta do 1155 l, a maksymalnie mieści się 2166 l.
Infiniti QX60 ma w standardzie slow motion
Spokooojnie. Tak najlepiej jeździ się Infiniti QX60. Pod maską mamy wolnossącą widlastą „szóstkę” o mocy 262 KM, ale wcale nie chce się w pełni wykorzystywać jej potencjału. Tym bardziej że bezstopniowa przekładnia i wysoka masa auta nie pozwalają na gwałtowne przyspieszanie. Wciskasz pedał gazu do końca i dopiero po krótkiej zwłoce auto zaczyna – powiedzmy: sprawnie – zwiększać prędkość.
Nieco lepiej jest, gdy zamiast standardowego trybu jazdy kierowca wybierze sportowy. Reakcja na dodawanie gazu wyostrza się, silnik dłużej korzysta z wysokich obrotów, a Infiniti QX60 osiąga „setkę” po 8,1 s. Przeciwieństwem tego ustawienia jest ekonomiczny tryb jazdy. Po włączeniu go pedał gazu ma sztucznie wygenerowany opór. Podczas przyspieszania ma się wrażenie, jakby samochód walczył z kierowcą i przeszkadzał mu w zapędach do dynamicznej jazdy.
Do takiego stylu podróżowania zniechęca dodatkowo zużycie paliwa. Średnio w teście samochód spalił 11,8 l/100 km. Z drugiej strony to tylko litr nadwyżki w stosunku do danych fabrycznych.
Infiniti QX60 powinno spodobać się… żeglarzom. Dlaczego? Ponieważ jego miękko zestrojone zawieszenie sprawia, że nadwozie mocno kołysze się na wybojach i na zakrętach. Poza tym układ kierowniczy działa niczym koło sterowe na jachcie. Skręcasz, a auto z ociąganiem zaczyna wykonywać polecenia prowadzącego. Na szczęście miękkie zawieszenie oznacza perfekcyjne tłumienie wybojów.
Infiniti QX60 w topowej wersji Hi-Tech kosztuje 309 900 zł, i to dzięki rabatowi wynoszącemu 60 000 zł. Auto ma tylko jednego konkurenta – Volvo XC90 T5 o mocy 250 KM. Jego ceny zaczynają się od 299 300 zł, a w najdroższej odmianie Inscription kosztuje 325 600 zł.
Infiniti QX60 – naszym zdaniem
Infiniti QX60 cieszy komfortem, przestronnym wnętrzem oraz bogatym wyposażeniem. Jednak duże gabaryty i średnica zawracania sprawiają, że użytkowanie w polskich warunkach nie będzie łatwe.
Infiniti QX60 – wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,2 s |
0-100 km/h | 8,1 s |
0-130 km/h | 12,7 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h | 4,1 s (aut.) |
80-120 km/h | 5,4 s (aut.) |
Masa własna/ładow. | 2110/595 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 54/46 proc. |
Śr. zawracania (lewo/prawo) | 12,5/12,5 m |
Hamow. ze 100 km/h zimne | 42,4 m (opony zimowe) |
gorące | 43,5 m (opony zimowe) |
Hałas w kabinie#przy 50 km/h | 54 dB (A) |
przy 100 km/h | 60 dB (A) |
przy 130 km/h | 68 dB (A) |
Spalanie testowe (95 okt.) | 11,8 l/100 km |
Zasięg | 620 km |
Infiniti QX60 – dane producenta
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./V6/24 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezp./łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 3498 |
Moc silnika (KM/obr./min) | 262/6400 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 334/4400 |
0-100 km/h (s)/v maks. (km/h) | 8,4/190 |
Spal.(l/100 km)/emisja CO2 (g/km) | 10,7/245 |
Skrzynia biegów/napęd | bezstopniowa/4x4 |
Marka i model opon test. auta | Nokian WR SUV4 |
Rozmiar opon test. auta | 235/55 R 20 |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa (l) | 447-2166/73 |