I właśnie wtedy do akcji wkroczy opracowany wspólnie przez Lotusa, Jaguara oraz firmy Mira i Caparo Vehicle Technologies, Range Extender. Trzycylindrowa jednostka może być zasilana benzyną, metanolem oraz bioetanolem, osiąga moc 47 KM przy 3500 obr./min oraz 107 Nm momentu obrotowego. Ważący zaledwie 56 kg motor ożywia się dopiero po wyczerpaniu akumulatorów. Jaguar zapowiada, że Limo-Green będzie emitował CO2 poniżej 120 g/km, palił 5 l/100 km i miał zasięg 1000 km. A więc jednak można...
Jaguar Limo-Green - Olbrzymi kot z małym silnikiem
Przestańmy się oszukiwać – nieprędko pojawi się na rynku samochód, który po naładowaniu z tradycyjnego gniazdka będzie w stanie przejechać 800 km. Jaguar pracuje jednak nad pojazdem elektrycznym spełniającym to kryterium. Sercem Jaguara Limo-Greena jest tzw. Range Extender (moduł napędowy zwiększający zasięg), który dzięki prądnicy podczas jazdy może ładować akumulatory lub bezpośrednio napędzać silnik elektryczny. Jego moc to aż 190 KM. Auto ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w niecałe 8 sekund i osiągać prędkość maksymalną 200 km/h. Dzięki litowo-jonowym akumulatorom zasięg w pełnym trybie elektrycznym wyniesie 50 km.