Logo

Jaguar XF Sportbrake: kot przyjazny rodzinie

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czy Jaguarowi w ogóle wypada budować kombi? Miłośnicy marki zapewne odpowiedzą: absolutnie nie! Konstruktorzy mieli podobne dylematy przy okazji instalowania pierwszego diesla pod maską Jaguara. Dziś ten rodzaj napędu cieszy się największą popularnością.

Gdyby szefowie Jaguara słuchali wyłącznie życzeń kierowców, firma prawdopodobnie podzieliłaby los Saaba. Kluczem do sukcesu jest ściągnięcie do salonów coraz większej liczby nowych klientów i dbanie o dotychczasowych – stąd kombi.

Design 4,97-metrowego auta w niczym nie odbiega od standardów Jaguara. Duża w tym zasługa Tadeusza Jelca, któremu szczególnie gratulujemy lekkiego projektu tyłu auta. Za zgrabną klapą kryje się 550-litrowy kufer – tyle samo zabiorą BMW 5 Touring i Audi A6 Avant. Dzięki schowkom, podwójnej podłodze, szynom mocującym i listwie progowej ze stali szlachetnej bagażnik jest przygotowany do przyjęcia każdego rodzaju ładunku. Gdy jest on duży – jednym ruchem składamy kanapę i powiększamy przestrzeń do 1675 l.

Sprawdzamy, co pracuje pod maską. I tu niespodzianka: same diesle. Wśród jednostek o mocy 190, 240 i 275 KM dwie najmocniejsze występują z 8-stopniowym „automatem”.

Kabina auta niewiele różni się od kokpitu limuzyny: dach jest bliżej głowy niż u konkurencji, ale za to podsufitka może być wykonana z alcantary – cecha godna Jaguara.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe Rodzinny
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium