Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Test elektrycznego BMW i3
Marka i modelBMW i3
Zużycie prądu13,9 kWh/100 km
Zasięg auta testowego158 km
Koszt przejechania 100 km9 zł 73 gr
Cena BMW i3140 900 zł

Czy samochód elektryczny może dawać radość z jazdy? BMW udowadnia, że to jak najbardziej możliwe! Już pierwsze kilometry przejechane i3 pokazały, że ten pojazd naprawdę wiele potrafi. BMW obiecuje, że 170-konny „elektryk” rozpędza się do „setki” w 7 s. Przyznajemy, że maksymalne przyspieszanie i3 robi wrażenie, bo auto po prostu wystrzeliwuje do przodu z dużą siłą. Prędkość maksymalna to 150 km/h.

Nawet gdy jedzie się szybko, i3 nie traci nic ze swojej dynamiki i sportowego klimatu do momentu, aż wybierzemy program „Eco+” – wtedy prędkość maksymalna jest ograniczana do 90 km/h, a przyspieszanie przestaje być tak efektowne. Wydłuża się za to zasięg – BMW twierdzi, że w realnych warunkach drogowych bez problemu powinien on przekroczyć 200 km. Rzeczywistość okazała się nieco inna. Auto na w pełni naładowanym akumulatorze przejechał 158 km.

Przyzwyczajenia wymaga przyhamowywanie auta w momencie zdjęcia nogi z gazu. Ten efekt odzyskiwania energii sprawia, że wydłuża się zasięg. Przy wyższych prędkościach napęd przechodzi w tryb żeglowania.

Także prowadzenie pierwszego elektrycznego BMW wprawia w zdumienie. Nawet na ostrych zakrętach auto trzyma się drogi niczym przyklejone, a układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni. Karbonowa karoseria i umieszczone w podłodze akumulatory wykonują dobrą robotę – i3 to naprawdę dynamiczny samochód.

BMW i3 mierzy 3,99 m długości, jest więc o 25 cm krótsze od Golfa, ale też o 13 cm wyższe. Rezygnacja z silnika i skrzyni biegów spowodowała, że oś można było przenieść ekstremalnie do przodu, a to zaowocowało ponadprzeciętną przestronnością wewnątrz samochodu. Z przodu siedzi się wygodnie, a na tylnej kanapie i3 nawet osoby o blisko 2 metrach wzrostu znajdą wygodną pozycję.

Zobacz jak radzi sobie elektryczny Nissan Leaf

Podsumowanie:

BMW udowodnia, że pojazd elektryczny nie musi być nudnym, miejskim toczydełkiem, a pojazdem, ktore zapewnia radość z jazdy. Niestety przyjemność z jego podróżowania kosztuje dużo, bo samochód w wersji podstawowej kosztuje prawie 150 tys. zł. Kolejnym minusem jest niewielki zasięg.

Kategoria/modelBMW i3
0-50 km/h3,0 s
0-100 km/h7,1 s
60-100 km/h3,4 s
80-120 km/h5,1 s
Masa własna/ładowność1239/381 kg
Rodział mas przód/tył48/52 proc.
Średnica zawracania w lewo/w prawo10,9/9,9 m
Hamowanie ze 100 do 0 km/h (na zimno)37,7 m
Hamowanie ze 100 do 0 km/h (na gorąco)38,1 m
Poziom hałasu przy 50 km/h58 dB (A)
Poziom hałasu przy 100 km/h64 db (A)
Poziom hałasu przy 130 km/h71 db (A)
Czas ładowania baterii (napięcie 230V)7,5 godziny
Zużycie prądu13,9 kWh/100 km
Zasięg158 km (temp. 6 stop. Celsjusza)
Prędkość maksymalna150 km/h

Podstawowe elementy wyposażenia standardowego BMW i3:

- Czujnik ciśnienia opon

- Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC)

- Mocowanie do fotelików dziecięcych ISOFIX

- Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu

- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, zależne od prędkości

- Przełącznik właściwości jezdnych

- Elektromechaniczny hamulec ręczny

- Czujniki parkowania (PDC), z tyłu

- Przewód do ładowania, kabel okazjonalnego użytku [„Schuko”, z gniazda 230 V (10A)]

- Skórzana kierownica 2-ramienna

- Elektryczne ogrzewanie

- Klimatyzacja

- System nawigacyjny Professional z kontrolerem iDrive wyposażonym w panel dotykowy

- Zestaw głośnomówiący ze złączem Bluetooth

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków