Jak po sznurku

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Audi A6 poddane zostało niedawno delikatnemu face liftingowi, jednak co najmniej do końca roku sprzedawane będzie u nas w dotychczasowej postaci. Ale już ten nie zmodernizowany model wyposażony został w nową, bezstopniową skrzynię biegów Multitronic - najsubtelniejszy sposób zmiany przełożeń od czasów wynalezienia automatu.

Przyjemność z jazdy/układ napędowy. To, co Audi nazywa Multitronikiem, jest najnowszym wcieleniem straszliwie niegdyś nietrafionego wynalazku holenderskiej firmy DAF. Jednak w pierwszej chwili po wejściu do samochodu wcale się tego nie odczuwa. Wewnątrz widać zwykłą dźwignię z dodatkową możliwością sekwencyjnej zmiany "biegów". Audi rusza powoli spod świateł jak większość samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Ale odruch, by natychmiast bawić się namiastką Tiptroniku, szybko daje się pohamować. A to dlatego, że 150 koni sprawia, iż A6 sunie żwawo, płynnie i przyjemnie. Tylko kierowca z ołowianą prawą stopą będzie kręcić nosem, że najpierw silnik musi zawyć na wysokich obrotach, a potem dopiero auto podąża za jego obrotami. Osiągi. 9,3 s od zera do 100 km/h i prędkość maksymalna 215 km/h - mało czy dużo? Nam się wydaje, że osiągi takie zasługują na ocenę co najmniej bardzo dobrą. W żadnym razie nie mogliśmy stwierdzić, że A6 z Multitronikiem brakuje żwawości.Układ jezdny/bezpieczeństwo. Tego dopracowanego auta z przednim napędem nic nie zaskakuje. Tym bardziej że mamy tu świetne hamulce z ABS-em i cztery standardowe poduszki powietrzne. Za poduszki kurtynowe trzeba dodatkowo zapłacić, podobnie jak za ESP. Po liftingu modelu, pod koniec roku elementy te będą wyposażeniem standardowym.Nadwozie/jakość. Jeśli chodzi o materiały, precyzję spasowania i atmosferę luksusu, Audi A6 stanowi klasę samo w sobie. O takim poziomie inni producenci mogą najwyżej pomarzyć. Kabina i bagażnik są bardzo przestronne.Komfort. Niewielkie rysy na idealnym obrazie: na wysokich obrotach silnik ma niemiłe brzmienie i trochę zbyt twarde zawieszenie, które nie do końca pochłania poprzeczne nierówności. Świetne są fotele, a wszystkie najważniejsze elementy komfortowego wyposażenia otrzymujemy w standardzie.Koszty. Cena jest wysoka, ale i poziom zaawansowania technicznego również. Lepiej jednak poczekać na model po face liftingu.Podsumowanie. Skonstruowana przez Audi bezstopniowa skrzynia biegów jest zdecydowanie lepsza od normalnych automatów. Nie dość, że jest wygodniejsza, to również - w zależności od sposobu jazdy - żwawsza i oszczędniejsza od manualnej. Cud? Nie, po prostu Multitronic i turbo doskonale ze sobą współpracują. Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków