Logo

Japoński łącznik

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeszcze do niedawna klienci chcący kupić mocniejszego Civica musieliwybierać pomiędzy wersją 110-konną a 200-konnym Type-R. Teraz paletęjednostek napędowych zasilił także pośredni motor

Nadwozie/jakość

Od słabszych wersji odmiana 2.0 różni się zewnętrznie m.in. emblematem na wlocie powietrza do silnika oraz standardowymi alufelgami. W stosunku do odmiany 3-drzwiowej auto ma większy rozstaw osi, co bardzo dobrze wpływa na ilość miejsca na tylnej kanapie - nawet rośli pasażerowie nie będą mieli problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji.

Wykończone skórą fotele mają doskonałe trzymanie boczne i są przyjemnie sprężyste. Zegary wyposażono w srebrne obręcze, które dobrze komponują się z panelem centralnym w tym samym kolorze. Niestety, kolumna kierownicza jest regulowana w jednej płaszczyźnie.

Układ napędowy/osiągi

Gdy za kierownicą usiądzie ktoś, kto nie ma pojęcia, jaki silnik znajduje się pod maską, w pierwszej chwili wyda mu się, że ma do czynienia z typowym miejskim autem. Jednostka przyjemnie rozkręca się już od niskich obrotów i jest bardzo elastyczna.

Prawdziwa zabawa rozpoczyna się jednak od 3 tys. obrotów- wtedy silnik pokazuje, na co go naprawdę stać, a mocniejsze potraktowanie pedału gazu powoduje wciśnięcie pasażerów w fotele. Szkoda tylko, że nie towarzyszy temu bardziej basowy dźwięk. Umieszczony na desce rozdzielczej drążek zmiany biegów działa bardzo precyzyjnie.

Układ jezdny/komfort

Jeśli pod maską znajduje się mocna jednostka, wiadomo już, że musi na tym ucierpieć komfort podróżowania. I nie chodzi tu o wygłuszenie silnika, lecz twarde zawieszenie. W Hondzie jest ono przyjemnie sprężyste, ale przy większych, nieregularnych nierównościach Civic podskakuje.

Inna sprawa, że nawet wtedy do wnętrza nie docierają żadne odgłosy. Rewelacyjna droga hamowania na zimnych tarczach wydłuża się o prawie 1,5 metra - szkoda. System dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy VSA (hondowski odpowiednik ESP) należy do wyposażenia standardowego.

Koszty/bezpieczeństwo

Civic 2.0 (160 KM) jest oferowany tylko w jednej wersji wyposażeniowej - dodatkowo wybrać można jedynie radiomagnetofon kasetowy. Prawie 90 tys. za kompaktowe auto (nawet ze 160-konnym silnikiem) to dość dużo.

Fakt, że Honda jest świetnie wyposażona, ale nawet w opcji nie możemy dokupić kurtyn powietrznych. W teście Euro-NCAP (2001) Honda Civic 5d otrzymała 4 gwiazdki.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: