generacja zadebiutowała w tym roku. W teście diesel w bogatszym wariancie wyposażenia.Nadwozie/jakość. Nadwozie przypomina poprzednika tylko 7-wlotowym grillem – znakiem firmowym Jeepa. Z wyglądu to prawdziwy twardziel – kanciasta kabina, masywne nadkola, wystające zderzaki, groźne spojrzenie okrągłych reflektorów. Ten styl przenosi się do wnętrza. Mało łuków, dużo kątów prostych, przyjemna skóra na kierownicy sąsiaduje z plastikiem przeciętnej jakości. Plusy za wygodne, choç trochę przykrótkie fotele i uporządkowany kokpit, w którym łatwo się odnaleźć. Standardowa elektryczna regulacja fotela i dwupłaszczyznowa kierownicy pozwalają odnaleźć kierowcy wygodną pozycję. Urodzony talent transportowy: po złożeniu kanapy powstaje obszerna przestrzeń o regularnych kształtach. Dodatkowo oparcie przedniego fotela pasażera jest składane. Układ napędowy/osiągi. Napęd 4x4 Selec-Trac II pozwala swobodnie poruszać się zarówno na drodze (z włączonym trybem 2WD – napędzana tylko tylna oś lub 4WD Auto – automatycznie część napęduprzenoszona na przód poprzez sprzęgło międzyosiowe), jak i w trudnym terenie (4WD Low – reduktor, sprzęgło zblokowane). Diesel Common Rail z 5-stopniowym "automatem" rozwija potężny moment obrotowy, co ułatwia wyprzedzanie TIR-ów z przyczepami. Nie jest jednak cichy ani wybitnie oszczędny. Układ jezdny/komfort. Zawieszenie – niezależne z przodu, sztywna oś z tyłu – pomaga osiągnąć udany kompromis: komfortową jazdę po asfalcie i dużą dzielność na bezdrożach. Mimo znacznych gabarytów Cherokee jest dość łatwy do manewrowania. Koszty/bezpieczeństwo. Jeśli uwzględnić wyposażenie seryjne i możliwości terenowe auta, cena okaże się niewygórowana, choć oczywiście bulwarowego SUV-a kupimy taniej. ESP, airbagi czołowe i kurtyny dla dwóch rzędów siedzeń w standardzie.
Jeep Cherokee 2.8 CRD LIMITED - Supertwardziel?
Cherokee należy do coraz rzadszego gatunku SUV-ów skonstruowanych nie tylko po to, by ładnie wyglądały na wyasfaltowanej ulicy. Na rynku 3.