Nowego Jeepa Grand Cherokee po raz pierwszy zobaczyliśmy w ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, gdzie Chrysler (właściciel marki Jeep) zagrożony bankructwem i starający się o pomoc rządu amerykańskiego ujawnił większość swoich nowych projektów. Model spodobał się na tyle, że bez większych modyfikacji trafił w maju tego roku do produkcji seryjnej.
Nowe Grand Cherokee ma długość 4820 mm, szerokość 1940 mm, wysokość 1760 mm oraz rozstaw osi 2915 mm, co oznacza, że jest o 7 cm dłuższe i szersze oraz 2 cm wyższe od poprzednika. Ma też prawie o 14 cm większy rozstaw osi.
Zmiany stylistyczne nadały modelowi bardziej atletyczny wygląd i jednocześnie elegancki charakter. Wiele uwagi konstruktorzy marki poświęcili wykończeniu wnętrza, co widać w jakości materiałów, wyposażeniu i nowym designie deski rozdzielczej z rozbudowaną konsolą środkową. Zastosowanie elementów drewnianych, aluminiowych i skórzanej tapicerki podkreśla atmosferę luksusu. Pasażerowie odczują także większą ilość miejsca zarówno na przednich siedzeniach, jak i tylnej składanej kanapie. Pojemność bagażnika jest również imponująca – zależnie od ustawienia siedzeń waha się od 1030 do 1950 l.
Grand Cherokee ma niezależne zawieszenie z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu (pneumatyczny system Jeep Quadra-Lift Suspension dostępny będzie w opcji). Standard wyposażenia obejmie układ stabilizacji toru jazdy ESP (w tym kontroli stabilności holowanej przyczepy) oraz układy: wspomagania ruszania pod górę (HSA) i zjazdu ze wzniesienia (HDC). Do wyboru będą aż trzy systemy napędu 4x4: Quadra-Trac I ideal, Quadra-Trac II 4x4 oraz Quadra-Drive II Jeep 4x4 z elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Właściwości terenowe modelu są określone przez takie wartości, jak: kąt rampowy 19°, kąt natarcia 26,3°, kąt zejścia 26,4° i prześwit 22 cm.
W tym roku gama jednostek napędowych obejmie silniki benzynowe: 3.6 V6 Pentastar o mocy 284 KM oraz 5.7 V8 Hemi – 365 KM. Wiosną przyszłego roku do oferty dołączy diesel 3.0 V6 o mocy 218 KM. Wszystkie dostępne z automatycznymi przekładniami.
PODSUMOWANIE - W klasie SUV Grand Cherokee gra w pierwszej lidze. Jego najnowsza generacja zyska dodatkowo kilka ważnych w walce o klienta atutów: jakość, nowoczesne wyposażenie oraz dopracowany układ jezdny i napędowy. Ceny poznamy jesienią.