Legenda narodziła się w 1941 roku, kiedy to na potrzeby armii powstał pierwszy Willys MB z napędem na 4 koła. Prosty i niezawodny samochód doskonale radził sobie w każdych warunkach drogowych, a jego kolejne generacje zapewniły mu renomę jednego z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych samochodów terenowych na świecie. Najnowszy model jest godnym kontynuatorem rodu.Wierny tradycjiWygląd Wranglera 2007 odświeżono, ale nadal znajdziemy tu elementy charakterystyczne dla marki: okrągłe reflektory, 7-żeberkową kratę chłodnicy, trapezoidalne nadkola, odsłonięte zawiasy drzwi, pałąk kapotażowy i składaną szybę przednią. W porównaniu z dotychczasowym modelem auto urosło. Jest dłuższe o 7 i szersze o 14 cm. Rozstaw osi powiększył się o 5,1 cm, a rozstaw kół o 8,9 cm. W zależności od wersji Wrangler będzie poruszał się na 16-, 17- lub 18-calowych kołach.We wnętrzu modyfikacje objęły deskę rozdzielczą, przednie fotele i wyposażenie wpływające na komfort użytkowania. Lepsza jest też przestronność. Na życzenie samochód może być wyposażony w 3-częściowy, składany na 8 wariantów hardtop lub materiałowy softtop Sunrider.Oferta rynkowa obejmuje trzy wersje modelowe: Wrangler X, Sahara i Rubicon. Pod maskę Jeepa trafiła nowa jednostka benzynowa 3.8 V6, zastępując stosowaną dotychczas 6-cylindrową rzędówkę o poj. 4,0 l. Nowy silnik (znany już z modeli Dodge'a) osiąga moc 205 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm. Do przeniesienia napędu wykorzystuje 6-biegową skrzynię manualną lub opcjonalnie 4-biegowy "automat". Na rynek europejski trafi także odmiana z silnikiem wysokoprężnym 2.8 CRD o mocy 163 KM.Na dzielność terenową ma wpływ wyposażenie modelu w dwustopniową skrzynkę rozdzielczą (przekazuje moment na przednią i tylną oś) drugiej generacji Command-Trac z reduktorem o przełożeniu 2,72:1, działającą w systemie dołączanego napędu 4x4, i w tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym Trac-Lok. Topowa wersja Rubicon ma skrzynkę rozdzielczą Off-Road Rock-Trac z reduktorem o przełożeniu 4,0:1 i elektronicznie blokowane mechanizmy różnicowe obu osi. Po raz pierwszy w modelu zastosowano przedni stabilizator (ASDS) z elektroniczną aktywacją, który umożliwa powiększenie skoku zawieszenia w trakcie pokonywania trudnych przeszkód w terenie (tzw. wskaźnik rampowy - Ramp Travel Index - przy stabilizatorze włączonym ma wartość 652 RTI, a przy wyłączonym wzrasta o 28 proc. do 832 RTI). Dzięki powiększonemu prześwitowi, krótkim zwisom nadwozia i takim parametrom, jak kąt natarcia 44,3, kąt zejścia 40,4 oraz kąt rampowy 25,4 stopnia, Wranglerem zgodnie ze sloganem reklamowym bez większych problemów można "jechać, gdzie oczy poniosą, i robić, co się chce". Na trasę i bezdrożaWiększy rozstaw osi i kół, sztywność skrętna nadwozia oraz zmodyfikowane 5-drążkowe zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami gazowymi (w wersjach Sahara i Rubicon wysokociśnieniowe z układem regulacji siły tłumienia przy niskich prędkościach jazdy) pozytywnie wpłynęły na komfort użytkowania auta w warunkach szosowych. Standardem jest też system stabilizacji toru jazdy ESP zapewniający zachowanie kontroli nad autem w różnych warunkach drogowych. W zależności od stylu jazdy można go włączyć, wyłączyć lub aktywować tylko częściowo.W zakresie ochrony pasażerów nowy model oferuje m.in. wielostopniowe, czołowe poduszki powietrzne z napełnianiem zależnym od siły zderzenia, system wykrywania obecności pasażera, ABS, wspomaganie hamowania awaryjnego, bezpieczną kolumnę kierownicy, system zapobiegający wywróceniu się pojazdu, napinacze pasów bezpieczeństwa, boczne poduszki powietrzne (opcja) oraz specjalne belki wzmacniające w drzwiach.Wrangler 2007 wytwarzany będzie w Stickney Avenue Toledo Assembly Plant w stanie Ohio w USA. W sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku.
Jeep Wrangler 2007 - Po prostu lepszy
Myślisz terenowy - mówisz Jeep. Te dwa określenia od prawie 65 lat używane są zamiennie.